X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 297
تاریخ ثبت : دوشنبه, 23 خرداد,1401 | 05:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 23 خرداد,1401 | 04:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 23 خرداد,1401 | 05:35 ب.ظ

جلال زاده: نرسیدن به‌موقع دارو به بیماران ایرانی تنها یک مورد از آثار تحریم ها و نقض حقوق بشر مردم ایران است

  • جلال زاده: نرسیدن به‌موقع دارو به بیماران ایرانی تنها یک مورد از آثار تحریم ها و نقض حقوق بشر مردم ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ملاقاتش با گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد "تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر" گفت:‌ نرسیدن به موقع دارو به بیماران ایرانی و فوت این عزیزان، تنها یک مورد از نقض حقوق بشر و آثار تحریم‌ها در ایران بوده است.



 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وحید جلال‌زاده در سومین جلسه ستاد “هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر” اظهار کرد: امروز ما با استاندارد دوگانه در قدرت بین المللی مواجه هستیم. زبان قدرت‌های بین‌المللی زور است. قدرت‌های امروز دنیا هر زمان که اراده می‌کنند، قوانین را زیرپا می‌گذارند.
 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با بیان اینکه بیشترین نقض حقوق بشر از آنِ آمریکا است، گفت: آمریکا این نقض حقوق را هم در حق مردم و کشور خودش و هم در برابر کشورهای دیگر انجام می‌دهد. جمعیت آمریکا ۵ درصد جمعیت کل دنیاست اما ۲۵ درصد زندانی‌های دنیا در زندان‌های آمریکا هستند. خشونت و ظلم علیه لاتینی‌تبارها، زنان، سیاه‌پوست‌ها و… روزانه صورت می‌گیرد؛ اما آمریکا خودش را با رنگ و لعاب به عنوان حافظ و واضع حقوق بشر معرفی می‌کند.
 

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به قانون “جنگ علیه ترور” کشور آمریکا اظهار کرد: نزدیک به ۸۵ میلیون مردم دنیا از این قانون آمریکا خسارت دیدند. میلیون‌ها نفر در همین افغانستان آواره شدند.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر و گزارش «آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد "تاثیر منفی اقدامات یکجانبه قهرآمیز بر بهره‌مندی از حقوق بشر" گفت: ‌من با ایشان ملاقات داشتم. تنها یک مورد نقض حقوق بشر  و آثار تحریم‌ها در ایران نرسیدن به موقع دارو به بیماران ایرانی و مرگ این عزیزان بوده است.


وی تاکید کرد: هفته حقوق بشر آمریکایی، فرصت خوبی برای معرفی چهره واقعی آمریکا به مردم خودمان است؛ نسل جدید ما باید با جنایات قدرت‌ها آشنایی کامل داشته باشد؛ فرقه‌ای که دستش به خون ۱۷ هزار شهید آلوده است، جمهوری اسلامی ایران را نمی تواند به نقض حقوق بشر متهم کند، این هفته یک هفته یادآوری است. افشا کردن چهره عریان آمریکا و همدستانش یک اقدام ضروری است.

 

ارسال نظر: