X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 16 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 304
تاریخ ثبت : دوشنبه, 16 خرداد,1401 | 08:49 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 16 خرداد,1401 | 08:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 16 خرداد,1401 | 08:49 ق.ظ

پلیس انگلیس با شوکر یک مرد را به قتل رساند

  • پلیس انگلیس با شوکر یک مرد را به قتل رساند
پلیس انگلیس با تِیزر و حمله به یک مرد، جان وی را گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اداره مستقل رفتار پلیس انگلیس (IOPC) از مرگ مردی خبر داد که پس از نجات از رودخانه «تیمز» در پی استفاده پلیس از «تِیزر» علیه وی، در بیمارستان بستری شده بود.

بر اساس گزارش گاردین، پلیس متروپولیتن اعلام کرد افسران پلیس موفق به دستگیری ایمن مرد چهل ساله ای که مسلح به پیچ گوشتی بود، نشدند و وی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

در ویدئوی منتشر شده از این حادثه، مشخص می‌شود که دو افسر پلیس پس از درگیری با یک مرد چهل ساله، از تِیزر استفاده کردند.قربانی پس از افتادن به زمین، برای بلند شدن تلاش می‌کرد اما به درون رودخانه «تیمز» افتاد.

براساس اعلام پلیس تحقیقات مستقل در این رابطه در حال انجام است. استفاده پلیس انگلیس از «تِیزر» و دیگر اسلحه‌های شوکری به بحث مهمی در عملکرد این نهاد تبدیل شده است.

در ماه فوریه یک افسر پلیس متروپولیتن علیه یک دختر ۱۰ ساله از «تیِزر» استفاده کرده بود.یک ماه پس از حادثه مذکور، پلیس علیه مردی که از قفسه سینه به پایین فلج بود، از «تِیزر» استفاده کرد.

این اتفاق در ماه مه نیز چند بار تکرار شد که مهم ترین آن‌ها استفاده از تیزر علیه یک مددکار اجتماعی سیاهپوست بود. این مددکار اجتماعی از پلیس لندن به دلایل پیامدهای جسمی و روانی حمله مذکور شکایت کرد.

در عین حال، «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد در چارچوب ابتکارات جدید در حوزه جنایی به پلیس دسترسی گسترده به اسلحه های شوکر داده می‌شود.

عفو بین الملل در انگلیس این اقدام را خطرناک خوانده و تاکید کرد موارد سوءاستفاده، آسیب جدی و مرگ بر اثر استفاده از «تِیزر» قابل پیش بینی است.

برچسب ها: پلیس, انگلیس, شوکر
ارسال نظر: