X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 13 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 105
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 11 خرداد,1401 | 08:54 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 13 اردیبهشت,1401 | 08:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 11 خرداد,1401 | 08:55 ق.ظ

واکنش اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به تصمیم رژیم صهیونیستی

  • واکنش اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد به تصمیم رژیم صهیونیستی

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در اورشلیم روز گذشته درخواست فلسطینی‌ها را در مورد قرار دادن منطقه مسافیر یاتا در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری به عنوان "محل تمرین ارتش اسرائیل" رد کرد.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، گفته می شود در راستای این تصمیم که به معنای اخراج ساکنان منطقه است، تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها و آواره شدن بیش از 4000 نفر به یک امر بستگی دارد.


بر اساس گزارش تی آری تی، در بیانیه دفتر اورشلیم اتحادیه اروپا آمده است:  "تخلیه فردی و جمعی افراد تحت حمایت از سرزمین های اشغالی به هر دلیلی بر اساس قوانین بین المللی ممنوع است."


در این بیانیه با اشاره به اینکه ارتش اسرائیل پس از طبقه‌بندی 7 هزارو 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی فلسطین به عنوان "مناطق آموزشی متعلق به ارتش اسرائیل"، سال‌ها است برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از منطقه "مسافر یطا" تلاش می کند آمده است، ساکنان اخیراً به شورای پناهندگان نروژ (یک سازمان بین المللی حقوق بشر فعال در کرانه باختری) گفته اند که اعلام بیشتر این منطقه به عنوان یک مرکز آموزشی نظامی تنها بهانه‌ای برای اسرائیل برای تصرف سرزمین فلسطین است.
 

لین هستینگز، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه فلسطین در سازمان ملل نیز طی بیانیه‌ای گفت: تصمیم اسرائیل بر بیش از هزار فلسطینی که 500 نفر از آنها کودک بودند، در کرانه باختری اشغالی تأثیر گذاشت و زمینه را برای آوارگی آنها فراهم کرد.
 

هاستینگز با اشاره به اینکه پس از مسدود شدن تمامی راه‌های قانونی محلی، فلسطینیان در منطقه اکنون بدون محافظت بوده و در خطر آواره شدن در آینده نزدیک هستند، خاطرنشان کرد که اگر تخلیه صورت گیرد، ممکن است این انتقال اجباری به معنای نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و قوانین بین المللی باشد.

 

ارسال نظر: