X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 121
تاریخ ثبت : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 03:16 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 02:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 19 مهر,1400 | 03:16 ب.ظ

راه اندازی ۳ خانه خلاق و نوآوری در حوزه کودک

  • راه اندازی ۳ خانه خلاق و نوآوری در حوزه کودک
دبیر ستاد فناوری های نرم وتوسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: این ستاد در حوزه تولید محتوا و آموزش مناسب کودک، یادگیری و آموزش و اسباب بازی و گیم، حمایت از سه خانه خلاق و نوآوری در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، پرویز کرمی در سومین نشست فعالان فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان افزود: در حال حاضر کودکان به علت آسیب پذیر بودن و نداشتن توانایی لازم در برخورد و تشخیص انواع محتوا، نیازمند توجه ارکان و لایه‌های مختلف از جمله جامعه، والدین و حکمرانی هستند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه در کشور ما حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه را کودکان تشکیل می دهند، موضوع صیانت از کودکان در فضای مجازی حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

کرمی ادامه داد: با تصویب سند راهبردی صیانت از کودکان و نوجوانان و توجه این سند به موضوعات آموزشی، تربیتی، فنی و حقوقی، در حوزه حمایت از تولید محتوا، سرویس‌های ایمن و ابزارهای مورد نیاز برای مراقبت، اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

مشاور معاون علمی وفناوری رییس جمهوری در ادامه، تولید محتوای غنی و فاخر را از اقدامات مهم در تحقق مصون‌سازی دانست و بیان کرد: یکی از اقدامات مهم در امر مصون سازی، تولید محتوای غنی و فاخر است، محتوایی که شکوفایی خلاقیت کودکان را در پی داشته باشد، مورد پسند این قشر باشد و کودک با امید و انگیزه آن را دنبال کند.

وی گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه نهادسازی می تواند به تولید چنین محتواهایی کمک کند. این معاونت از منظر مسئولیت اجتماعی و ملی در آماده سازی و پرورش کودکان اقداماتی صورت داده و در کنار آن به این حوزه به عنوان بازاری برای اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نیز نگاه می‌کند.

دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه با حمایت شرکت‌های خلاق و پلتفرم‌ها در این حوزه ضمن اشتغالزایی می‌توان به تحقق حکمرانی خوب در فضای مجازی نیز کمک کرد، اظهار داشت: در سند راهبردی صیانت از کودکان در فضای مجازی میان نهادهای حاکمیتی نوعی تقسیم کار ملی صورت گرفته است و در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تکالیفی را برعهده داریم.

کرمی درباره برنامه‌های معاونت علمی برای ایجاد پلتفرم خانه‌های خلاق و نوآوری گفت: در این پلتفرم نقش منتورینگ و شبکه سازی و ایجاد تسهیلات در قالب صندوق‌های جسورانه تعریف شده است و در حوزه تولید محتوا و آموزش مناسب کودک، یادگیری و اسباب بازی و گیم، حمایت از سه خانه خلاق را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا با نظارت و رگولاتوری مرکز ملی فضای مجازی، بخشی از کمک‌ها و حمایت‌های مربوط به ایجاد خانه خلاق را به خانه‌های خلاق حوزه آموزش و محتوای کودکان و نوجوانان فضای مجازی اختصاص خواهیم داد.

دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: متقاضیان باید برای اطلاع از جزییات بیشتر به سایت زیست بوم خانه خلاق ونواوری مراجعه کنند.

وی همچنین گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هیچ عنوان دنبال ایجاد ساختار دولتی نیست و ذیل قانون تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق، برای حمایت و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و ایجاد ساختارهای نو توسط بخش خصوصی اقدام می‌کند.

«برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها در موضوعات پویانمایی، بازی‌های رایانه ای، سرگرمی، آموزش و یادگیری الکترونیک»، «حمایت از ایجاد پلتفرم‌های آموزشی و سرگرمی به منظور تولید محتوای فاخر آموزش»، «همسو کردن رویدادها و جشنواره های حوزه کودک و نوجوان»، «همراهی نظام آموزش و پرورش در بهره برداری از محتواهای تولید شده» و «ایجاد مراکز ملی تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان با استفاده از هوش مصنوعی و نوآوری‌های اجتماعی» از دیگر پیشنهادهای کرمی در این نشست بود.

سومین نشست فعالان فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی با موضوع «توسعه و ترویج فضای مجازی مناسب کودک و نوجوان» و روسای جمعی از شرکت های خلاق حوزه کودک ونوجوان به صورت آنلاین و نشست حضوری به همت مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.
ارسال نظر: