X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 02 خرداد 1401
تعداد بازدید خبر : 176
تاریخ ثبت : دوشنبه, 02 خرداد,1401 | 10:57 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 02 خرداد,1401 | 10:22 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 02 خرداد,1401 | 11:15 ق.ظ

کم کاری دادگاه های کانادا در محافظت از کودکان قربانی خشونت خانگی

  • کم کاری دادگاه های کانادا در محافظت از کودکان قربانی خشونت خانگی

والدینی که درگیر دادگاه های خانواده در کانادا هستند، با انتقاد از رویه های جاری این دادگاه ها می گویند الزام کودکان به دیدار با پدری که خشونت خانگی اعمال می کند، موجب آسیب دیدن کودکان است.

 

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، پژوهش های شبکه سی بی سی درباره حمایت دادگاه خانواده از قربانیان خشونت خانگی نشان می دهد که این دادگاه ها، مادران را مجبور می کنند کودک را به ملاقات پدری بفرستند که رفتارهای خطرناک داشته است.

این زنان که به طور کلی موافق استمرار رابطه پدر و فرزندی هستند می گویند بیم امنیت جانی کودکشان را دارند. اطلاعات دقیقی درباره تعداد دفعاتی که دادگاه ها  دسترسی بدون نظارت به فرزندان را به به والدینی داده که سابقه اعمال خشونت خانگی دارند، مشخص نیست.

تحقیقات نشان داده زمانی که رابطه میان دو فرد نزدیک باشد، بازماندگان خشونت خانگی جرات نمی کنند درباره ازار و اذیتی که می بینند به پلیس و یا وکلایشان اطلاعاتی بدهند و افشای آن رد دادگاه نیز خطرات خود را دارد. بسیاری از آزار و اذیت ها  به ویژه آزار غیرجسمی، به محکومیت طرف مقابل نمی انجامد.

جورج استراتمیر، که پیشتر به عنوان واسطه در دادگاه خانواده آلبرتا کار می کرده و به خانواده هایی که قربانی خشونت بوده اند کمک و مشاوره ارائه می کرده است می گوید در فرایند نظارتی دادگاه، تمرکز روی خشونت فیزیکی و شدت آن است.

او می گوید که باید امنیت در اولویت باشد، اگر شرایطی داریم که کنترل اجباری از سوی مرد درخانواده اعمال می شود، باید روش هایی را پیدا کنیم که از قربانی محافظت کرده و به او اجازه دهیم امنیت خودش و احتمال وقوع خشونت را ارزیابی کند.


 

ارسال نظر: