X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 159
تاریخ ثبت : شنبه, 17 مهر,1400 | 02:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 17 مهر,1400 | 01:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 17 مهر,1400 | 02:20 ب.ظ

برگزاری بیش از ۳ هزار جلسه دادگاه به‌ صورت آنلاین در گلستان

  • برگزاری بیش از ۳ هزار جلسه دادگاه به‌ صورت آنلاین در گلستان
رئیس کل دادگستری استان گلستان از برگزاری بیش از سه هزار جلسه دادگاه آنلاین در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان از برگزاری بیش از سه هزار جلسه دادگاه آنلاین در این استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و عنوان کرد: در این دادگاه‌های الکترونیک یا همان آنلاین، طرفین پرونده، به‌صورت تصویری در جلسه رسیدگی شرکت کردند و دفاعیات، اظهارات و مستندات خود را به قاضی ارائه دادند.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته حضور تصویری در دادگاه، فقط در پرونده‌هایی که یک طرف آن در زندان بود، انجام می‌شد؛ اما از تیرماه امسال بستر برای برگزاری دادگاه آنلاین برای همه پرونده‌ها در استان گلستان فراهم شد ه است.

آسیابی ادامه داد: کسانی که در محاکم استان گلستان پرونده دارند و می‌خواهند غیرحضوری در دادگاه شرکت کنند درخواست خود را به قاضی پرونده اعلام می‌کنند و شرایط برای شرکت غیرحضوری آنان فراهم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان گلستان اظهار کرد: کاهش رفت و آمد به دادگستری‌ها، جلوگیری از خروج غیرضروری مردم از خانه در شرایط کرونا و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از مزایای برگزاری دادگاه‌های الکترونیک است.

وی افزود: همچنین در این مدت برای ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر، گواهی سوء پیشینه به صورت اینترنتی صادر شد و افراد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به خروج از منزل، برگه عدم سوء پیشنیه خود را دریافت کردند.

آسیابی در پایان گفت: تشکیل سیستمی یا همان الکترونیکی پرونده هم امسال با تلاش همکاران قضایی و اداری ما به صورت جدی‌تر دنبال شد که نتیجه آن تشکیل ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده بدون حتی یک برگه کاغذ است که از ابتدای تشکیل پرونده تا زمان صدور رای همه مراحل سیستمی انجام می‌شود.

ارسال نظر: