X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 157
تاریخ ثبت : یکشنبه, 11 مهر,1400 | 03:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 11 مهر,1400 | 03:08 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 11 مهر,1400 | 03:15 ب.ظ

بررسی وضعیت سرزمین‌های اشغالی در نشست شورای حقوق بشر

  • بررسی وضعیت سرزمین‌های اشغالی در نشست شورای حقوق بشر

منابع خبری از برگزاری نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق بشر در فلسطین خبر دادند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شورای حقوق بشر سازمان ملل جمعه در چهل و هشتمین دور نشست خود وضعیت حقوق بشر در فلسطین و دیگر اراضی اشغالی عربی را مورد بررسی قرار داد.
 

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، میشل باچله، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل در جریان این نشست گزارشی از آمادگی‌های فنی و لجستیکی کمیته حقیقت یاب ارائه داد که طبق مصوبه جلسه ویژه ماه مه گذشته شورای حقوق بشر درباره فلسطین تشکیل شد.
 

باچله همچنین گزارشی درباره موضوع آب در فلسطین ارائه داد و به نقض‌های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در این زمینه پرداخت.
 

ابراهیم خریشی، ناظر دائم هیات فلسطین در سازمان ملل نیز در جریان این نشست اظهار کرد: از زمان تجاوز ماه مه به نوار غزه تا کنون حملات متعدد به قدس اشغالی با هدف یهودی سازی آن، اخراج ساکنان از مناطق مختلف، تخریب خانه‌ها، آواره کردن خانواده‌ها و کودکان و همچنین تجاوزات روزانه به اماکن دینی همچنان ادامه دارد.
 

وی افزود: تصرف اراضی، ساخت شهرک‌های استعماری، سرقت اموال فلسطینی‌ها، بد رفتاری شهرک نشینان و حملات روزانه آنها به املاک خصوصی و عمومی تحت حمایت نیروهای رژیم، همچنان درحال افزایش است. این اقدامات و نقض‌ها؛ نوعی آپارتاید به شمار می‌روند و با این وجود برخی همچنان معتقد هستند که اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.


این مقام فلسطینی به وضعیت اسیران فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: درد و رنج اسیران به ویژه پس از اقدامات اخیر مقامات رژیم اشغالگر در داخل زندان‌ها بیشتر شده است. درحال حاضر بیش از ۴۷۰۰ اسیر در زندان‌های اسرائیل وجود دارد که شمار قابل توجهی از آنها کودک و زن هستند.


وی همچنین با اشاره به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی و کشته شدن شماری از آنها در نتیجه بی‌توجهی و کم کاری پزشکی، از سازمان ملل خواست که پس از گذشت بیش از پنج دهه نقض قانون بین‌المللی از سوی رژیم صهیونیستی، به اشغالگری ظالمانه این رژیم پایان دهد و اقدامات سیاسی و قانونی عملی را در این زمینه انجام دهد.
 

وی افزود: فلسطین توسط ۱۳۹ کشوردر سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و از سال ۱۹۶۷ تحت اشغال اسرائیل است که باید پایان یابد.

 

ارسال نظر: