X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 مهر 1400
تعداد بازدید خبر : 189
تاریخ ثبت : یکشنبه, 04 مهر,1400 | 03:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 مهر,1400 | 03:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 04 مهر,1400 | 03:29 ب.ظ

درخشش بانوان ایرانی در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا

  • درخشش بانوان ایرانی در مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا

ورزش بانوان ایران روزهایی را پشت سر می‌گذارد که تاریخ به خود ندیده و پی در پی برای کشورمان پیروزی به همراه می آورد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تیم ملی فوتبال بانوان ایران در دیداری که حکم مرگ و زندگی داشت آنهم در ضربات پنالتی که به معنای واقعی فوتبالیست های ایرانی را لبه تیغ قرار می دهد، تاریخ ساز شدند.


این تاریخ سازی تیم ملی فوتبال بانوان البته در ادامه «موفقیت های ورزشیِ زنانه» هفته قبل به دست آمد. هفته ای که در آن هندبال هم توسط تیم ملی بانوان خود صاحب سهمیه شد آنهم از جنس جهانی؛ اتفاقی که تا پیش از این تاریخ هندبال ایران به خود ندیده بود.
 

تیم ملی هندبال بانوان در حالی برای نخستین بار در تاریخ ورزش های گروهی و توپی بانوان به سهمیه جهانی دست یافت که بدون هیاهوی حتی رسانه ای به مسابقات قهرمانی آسیا در .... اعزام شد و ثابت کرد بدون بریز و بپاش های میلیاردی مسیر درستی را برای حرکت رو به جلو انتخاب کرده و بدون لغزش آن را طی کرده تا به امروز و رسیدن به اولین مقصد.
 

جاودانگی و تاریخ سازی این روزهای ورزش بانوان اما محدود به ورزش های تیمی نیست چرا که در سنگنوردی هم چهره جوانی مثل الناز رکابی هفته گذشته توانست با کسب مدال جهانی خودی نشان دهد. مدالی که جایش تا همین چند روز پیش در ورزش و کلکسیون افتخارات فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی خالی بود اما حالا خودنمایی قابل ستایش در میان دیگر نشان های افتخار این فدراسیون و ورزشکارانش خواهد داشت.
 

البته اگر بخواهیم سر نخ این موفقیت های متوالی را دقیق تر و درست تر به دست بگیریم باید به حدود یک ماه عقب تر برگردیم؛ به توکیو زمانی که میزبان بازی های پارالمپیک بود و شاهد هت تریک زهرا نعمتی در قهرمانی تیروکمان، کسب اولین مدال طلای تاریخ ورزش بانوان ایران در بخش دوومیدانی پارالمپیک توسط هاشمیه متقیان و دومین طلای متولی ساره جوانمردی در تیراندازی.

این همه نشانه ای از تلاش بی وقفه بانوان ایران زمین است که در کنار هدف‌های ارزشمند و والای بانوان در ورزش به ثمر نشسته است .

 

ارسال نظر: