X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 239
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:49 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:49 ب.ظ

افزایش خشونت خانگی علیه زنان در ایرلند شمالی

  • افزایش خشونت خانگی علیه زنان در ایرلند شمالی
مرکز رسمی رسیدگی به خشونت‌های خانگی در ایرلند شمالی اعلام کرد که میزان آزار و اذیت‌های خانگی در این کشور در ایام قرنطینه، به بیش‌ترین میزان خود رسیده است و به طور میانگین روزانه ۸۸ مورد خشونت خانگی ثبت شده در ایرلند رخ می‌دهد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، وسی هادلی مسئول امور زنان مرکز ملی خشونت‌های خانگی در انگلیس با بیان اینکه خشونت‌های خانگی موجب آسیب بلندمدت به سلامت روان و رشد کودکان می‌شود، گفت: براساس مطالعات انجام شده، ۵۳ درصد از زنان بچه داری که در این ایام مورد آزار و اذیت‌های خانگی قرار گرفته‌اند، اعلام کردند که کودکان آنها به دلیل مشاهده آزار دیدن مادر بیش از خود مادر دچار آسیب شده‌اند.

بر اساس گزارش امنستی اینترنشنال، بلندپایه ترین قاضی ایرلند شمالی هشدار داد که مجرمان خشونت خانگی مکرر در آینده به دلیل جنایات نفرت انگیز خود با مجازات های سخت تری روبرو خواهند شد.

او افزود: مرتکبین خشونت خانگی آگاه باشند که در آینده برای این نوع تخلفات روند قانونی جدی و نتیجه بخش تری مانند آنچه که در انگلستان است اعمال خواهد شد. مجازات شدید تر نشان‌دهنده نیاز جامعه برای جلوگیری از این نوع رفتار و نشان دادن انزجار عمومی از آن است. چنین اقداماتی بازتابی از درک روزافزون از شدت این نوع تخلفات، فراوانی آن در جامعه ایرلند، ماهیت تکراری آن و تأثیرات آن بر قربانیان است.

خشـونت خانگـی، رویدادی رواج یافته در جامعه اروپایی است کـه زنـان هیـچ قـوم، دین و طبقه با هر گـروه سـنی از آن در امـان نیسـتند و از علتهـای اصلـی جراحـات و مـرگ و میـر زنـان محسـوب می شـود و اغلـب بـا ایـن توجیه کـه مسـئله خصوصی اسـت مورد اغمـاض قـرار می گیرد.

آمـار سـازمان بهداشـت جهانـی نیز، نشـان می دهد کـه در کشـورهایی مانند اسـترالیا، کانـادا، اسـرائیل، آفریقـای جنوبـی و ایـاالت متحـده آمریـکا بیـن 40 تـا 70 درصـد زنـان قربانـی توسـط همسـران یا بستگان خانواده خود بـه قتـل رسـیده اند.

در سـال 1993م بـرای نخسـتین بـار جامعـه بین‌ المللـی حقـوق بشـر، رسـما خشـونت علیه زنـان را - حتـی در زندگـی خصوصـی خانواده هـا- بـه عنـوان یکی از مـوارد نقـض بنیادین حقـوق بشـر بـه رسـمیت شـناخت.

در ایـن سـال در کنفرانـس جهانی حقوق بشـر در ویـن، حقـوق زنـان بـه عنـوان جـزء لاینفـک حقوق بشـر اعلام شـد و مغایر با کرامـت و حرمـت انسـان شـناخته شـد.


ارسال نظر: