X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 185
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:33 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 07 اردیبهشت,1401 | 02:33 ب.ظ

بی توجهی به وضعیت جسمی و سلامت زندانی مبتلا به سرطان در زندان‌ رژیم صهیونیستی

  • بی توجهی به وضعیت جسمی و سلامت زندانی مبتلا به سرطان در زندان‌ رژیم صهیونیستی
انجمن اسرای فلسطینی (PPS) اعلام کرد که وضعیت سلامتی موسی صوفان، زندانی 47 ساله فلسطینی، مبتلا به سرطان ریه در زندان های رژیم صهیونیستی به تازگی وخیم شده است.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، این انجمن افزود صوفان اخیرً پس از تحمل نارسایی تنفسی مکرر، از زندان به مرکز پزشکی منتقل شد، جایی که آزمایشات پزشکی نشان داد که او به سرطان ریه مبتلا است.

بر اساس گزارش وافانیوز، این نهاد فلسطینی همچنین اعلام کرد که صوفان، از زمان بازداشت در سال 2003 با شرایط غیرانسانی بازداشت از جمله محرومیت از مراقبت پزشکی و قرار گرفتن در سلول انفرادی مواجه بوده است که هر دو وضعیت، سلامتی او را تشدید کرده است.

صوفان زندانی مبتلا به سرطان که حبس ابد را در زندان های اسرائیل سپری می کند، از مشکلات سلامتی متعددی نیز رنج می برد. انجمن خاطرنشان کرد که افزایش بسیار محسوسی در تعداد زندانیان فلسطینی مبتلا به سرطان به ویژه در سال های جاری و گذشته وجود دارد.

در حال حاضر بیش از 600 زندانی بیمار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند. از این تعداد، حداقل 18 زندانی از انواع سرطان رنج می برند.

این در حالیست که بر اساس اعلام نهادهای فلسطینی، بیش از ۵۵۰ زندانی از بیماری‌های درجات مختلف رنج می‌برند و نیاز به پیگیری و مراقبت‌های بهداشتی ویژه از جمله زندانیان مبتلا به سرطان دارند.

آنچه را که در زندان‌های اسرائیل می‌گذرد، اعدام پزشکی است که همه ارکان سازمان زندان‌های اسرائیل در آن مشارکت دارند به نحوی که نقض آشکار تمام قوانین بشردوستانه است.

شرایط عمومی در زندان‌ها به روی همه احتمالات باز است و آنچه را که علیه زندانیان اتفاق می‌افتد به عنوان ادامه سلسله حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

ارسال نظر: