X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:41 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 02:52 ب.ظ

عدم پاسخگویی به اعتراض و شکایات زندانیان در کانادا

  • عدم پاسخگویی به اعتراض و شکایات زندانیان در کانادا
شکایات و اعتراضات به نقض حقوق بشر از سوی زندانیان در کانادا، نه تنها پاسخ داده نمی شود بلکه هیچ گونه توجهی به اکثر شکایات از سوی مقامات رده بالا صورت نمی گیرد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، جان هیل (John Hill) وکیل بازنشسته امور زندانیان در کانادا است که بیش از سه دهه با کانون بازپروری زندانیان کانادا (CSC) همکاری داشته است.

بر اساس گزارش لایرز دیلی، هیل نظام طرح شکایتی را که ظاهراً در دسترس زندانیان کانادایی است اینگونه توصیف می‌کند که تنها به ۳۷ درصد از شکایات در مدت زمان تعیین‌شده توسط خط‌مشی خود کانون بازپروری پاسخ داده می شود.

وی می گوید به ویژه در سطح استیناف، چه منطقه ای و چه ملی، مسئولیت رسیدگی به شکایات اغلب به افرادی داده می شود که دانش و مهارت آن را ندارند و بدتر از آن، برای رفع مشکل در صورت آمادگی اختیار واقعی را ندارند.

وی ضمن نگرانی جدی پیرامون راهنمایی‌هایی که در کانون اصلاح و تربیت زندانیان برای رسیدگی به شکایاتی که ادعای نقض قانون دارند می گوید پاسخ هایی که به شکایات زندانیان داده می شود بسیار ناامید کننده است.

او همچنین کانون بازپروری زندانیان را سازمانی توصیف کرد که در آن «حاکمیت قانون وجود ندارد، اگرچه قوانین در همه جا وجود دارد».

اخیراً، کمیته تحقیق سنا دریافته است که بسیاری از شاهدان در مورد موانعی که برای زندانیانی که موارد نقض حقوق بشر خود را دنبال می کنند اعتراض جدی دارند.

آنها به کمیته گفتند که نظام رسیدگی به شکایات متهمین و وکلا در کانادا معیوب است و اثربخشی ندارد و به گونه ای است که بیشتر آنها به دلیل زمان انتظار طولانی از دریافت نتیجه و پاسخ، از ادامه پیگیری منصرف می شوند.

کرامت و ارزش انسان به عنوان مهمترين ارزش حیات آدمي در همه ابعاد زندگي وی رسوخ کرده است.

حیثیت حقي بنیادين برای انسان رها از فشار و آزاد، محسوب مي شود؛ اما انسان دربند و زنداني نیز بايد از حقوق اولیه و بنیادين برخوردار گردد.

از لحاظ موازین حقوق بشر، حقوق زندانيان بر یک مجموعه از اسناد منطقه اي و کنوانسيونهاي بين المللي خاص متکي است که مهمترین آنها در مجموعه قواعد حداقل مقررات استاندارد در رفتار با زندانيان، متجلّي است.

این حقوق، اگرچه به طور عام، براي افراد زنداني، در نظر گرفته شده اند، ليکن در سطح اسناد و کنوانسيونهاي فراملّي اروپایي، تحت حمایت ویژه و در رویه قضایي دیوان اروپایي حقوق بشر نيز مورد توجه خاص واقع گردیده اند.


ارسال نظر: