X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 27 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 136
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 12:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 27 فروردین,1401 | 12:16 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 12:26 ب.ظ

نقض حقوق بشر در بحرین به روایت گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا

  • نقض حقوق بشر در بحرین به روایت گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا
در گزارش سالیانه وزارت خارجه ایالات متحده از مقامات بحرینی و وضعیت سیاسی و حقوق بشری این کشور انتقاد شده و به مواردی نظیر فقدان شرایطی مناسب برگزاری انتخابات و وضعیت زندانیان اشاره شده است.


به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، در گزارش سالیانه وزارت خارجه ایالات متحده از مقامات بحرینی و وضعیت سیاسی و حقوق بشری این کشور انتقاد شده و به مواردی نظیر فقدان شرایطی مناسب برگزاری انتخابات، وضعیت دستگاه قضائی، عملکرد وزارت کشور، فقدان اجرای توصیه های کمیسیون مستقل تحقیق بحرین (BICI)، نقض حقوق بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی و نیز وضعیت تبعیض قومی مخصوصا در زمینه استخدام اشاره شده است.

بر اساس گزارش بحرین میرور، در این گزارش همچنین از ممنوعیت برگزاری تجمعات و محدودیت آزادی مدنی در بحرین انتقاد شده است. دولت بحرین جلوی خروج فعالان مدنی که علنا از دولت انتقاد می کنند را می گیرد و وزارت کار و توسعه احتماعی این کشور، از جایگاه خود سوءاستفاده می کند تا فعالیت سازمان های مردم نهاد را با اعمال فرایند های بروکراتیک طاقت فرسا، مختل نماید.

دولت بحرین مانع آزادی های آکادمیک و برگزاری رویدادهای فرهنگی می شود و دانشگاهیان مجبور به خودسانسوری هستند.

در گزارش سالیانه وزارت خارجه ایالات متحده آمده است که وضعیت احترام به دموکراسی و حقوق بشر در سراسر منطقه خاورمیانه و در میان کشورهای متحد آمریکا در منطقه در حال بدتر شدن است.

در رابطه با وضعیت حقوق بشر در میان متحدان خاورمیانه‌ای ایالات متحده، مشخصاً پادشاهی‌های عربی خلیج فارس، گزارش به اوضاع وخیم حقوق بشری در این کشورها ازجمله: بحرین، قطر، امارات متحده عربی و عربستان سعودی اشاره می‌کند.

در بحرین (کشور میزبان ناوگان پنجم دریایی ایالات متحده)، مخالفان، زندانی و شکنجه می‌شوند، در قطر شاهد بدترین نقض حقوق بشر در قبال کارگران بوده‌ایم، امارات به فعالیت‌های جاسوسی از خبرنگاران ادامه می‌دهد و عربستان سعودی در یک روز 81 نفر را اعدام کرده است.

این درحالی است که ایالات متحده به حمایت خود از ائتلاف به رهبری سعودی در یمن و کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهد و به‌تازگی قطر را به عنوان متحد غیرناتویی‌اش شناسایی کرده است.

ارسال نظر: