X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 119
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 11:42 ق.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 25 فروردین,1401 | 11:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 11:42 ق.ظ

شلیک سربازان اسرائیلی به فلسطینیان معترض

  • شلیک سربازان اسرائیلی به فلسطینیان معترض
در بحبوحه حملات مداوم نیروهای مسلح رژیم اسرائیل در پی یک سری حملات مرگبار در داخل فلسطین اشغالی، پنج فلسطینی در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند که یکی از آنها پسری 14 ساله بود.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، دو فلسطینی در حمله سربازان اسرائیلی نیز در هفته پیش کشته شدند.

بر اساس گزارش الجزیره،‌ ارتش اسرائیل مرگ این نوجوان 14 ساله را تایید کرد و گفت که او یک بمب بنزینی را به سوی سربازانی اسرائیلی در حال گشت زنی و تامین امنیت پرتاب کرده بود.

در رام الله، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک فلسطینی دیگر در درگیری هایی که پس از حمله نیروهای اسرائیلی آغاز شد، کشته شد.

بر اساس بیانیه های ارتش و پلیس اسرائیل، حدود 20 نفر که مظنونان "تروریسم" توصیف شده اند، در عملیات تامین امنیت و رفع تهدید بازداشت شدند.

محمد حسن محمد عساف، وکیل 34 ساله فلسطینی نیز توسط ارتش صهیونیستی هدف گلوله قرار گرفت.

وزارت بهداشت گفت عساف علیه فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در سرزمین فلسطین فعالیت می کرد که در نابلس بر اثر اصابت گلوله بر سینه کشته شد.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، از ژانویه تاکنون 36 فلسطینی توسط اسرائیلی ها کشته شده اند.

مردم فلسطین همواره به تخریب خانه فلسطینیان و در اعتراض به ادامه شهرک‌سازی‌های غیر قانونی صهیونیستی، در شماری از محله‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی راهپیمایی اعتراضی کرده اند.

براساس گزارش منابع صهیونیستی و فلسطینی، حدود ۶۵۰ هزار شهرک نشین در کرانه باختری از جمله قدس شرقی ساکن هستند.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در گزارش سال ۲۰۲۱ خود اعلام کرده است که تنها در طول آوریل ۲۰۲۰ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، ۲۱ فلسطینی شامل ۶ پسربچه را شهید و ۱۶۶۲ فلسطینی دیگر شامل ۱۸۵ کودک و ۲۱ زن را زخمی کرده‌اند.


ارسال نظر: