X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 12 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 123
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 11:30 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 12 فروردین,1401 | 11:10 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 11:30 ق.ظ

شهادت جوان فلسطینی با شلیک گلوله جنگی در اعتراضات خیابانی

  • شهادت جوان فلسطینی با شلیک گلوله جنگی در اعتراضات خیابانی
یک جوان 28 ساله فلسطینی در جریان درگیری خیابانی با نیروهای اسرائیلی در الخلیل از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، احمد الطرش که شش سال را به عنوان یک زندانی سیاسی در بازداشت اسرائیل گذراند با گلوله جنگی کشته شد.

رئیس بیمارستان دولتی الخلیل گفت که الطرش مدت کوتاهی پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی افزود: الطرش در وضعیت بسیار وخیم به بخش اورژانس رسید و معاینه اولیه نشان می دهد که او مستقیماً از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته است.

درگیری ها در مرکز الخلیل بین فلسطینی ها و نیروهای مسلح اسرائیلی آغاز شد و متعاقباً گلوله های جنگی و گاز اشک آور به سمت جمعیتی از جوانان معترض شلیک شد.

رسانه های محلی گزارش دادند که ده ها فلسطینی از استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند و در محل حادثه تحت مداوا قرار گرفتند.

الخلیل، بزرگترین شهر کرانه باختری، بیش از 200000 فلسطینی را در خود جای داده است. حدود 1000 شهرک نشین یهودی در آنجا در شهرک های غیرقانونی تحت حمایت شدید ارتش اسرائیل زندگی می کنند.

در حالی که حملات شهرک نشینان به فلسطینی ها و اموال آنها یک اتفاق عادی در سراسر کرانه باختری است، وضعیت در شهر قدیمی الخلیل ناآرام است.

اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر، سیاست‌ها و اقدامات مخرب و تجاوزکارانه خود علیه مردم فلسطین را تشدید کرده و منجر به تلفات مردم عادی از جمله کودکان شده است.

در این میان، رژیم اسرائیل به هتک حرمت مقدسات مذهبی و اسلامی ادامه داده است.

مسجد الاقصی به عنوان نمونه بارز چنین تجاوزاتی، به طور مداوم هدف حملات، تحریکات و تهاجمات روزانه رژیم اسرائیل برای تسریع در اجرای طرح غیرقانونی اسرائیل در زمینه تقسیم زمانی و مکانی این حرم مطهر بوده است.

ادامه محاصره بی رحمانه غزه مجازات جمعی انسان‌های بی‌گناه است. این جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود، و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.


ارسال نظر: