X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 10:53 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 10:39 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 06 اردیبهشت,1401 | 10:53 ق.ظ

بازداشت و اخراج اجباری فعالان حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی

  • بازداشت و اخراج اجباری فعالان حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی
گروه‌های حقوق بشر در یک درخواست فوری مشترک به رویه‌های ویژه سازمان ملل خواستار رسیدگی به دستگیری و بازداشت خودسرانه صلاح حموری ,(Salah Hammouri) مدافع حقوق بشر و وکیل فلسطینی- فرانسوی شدند.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، صلاح حموری، 36 ساله، عضو انجمن حمایت از زندانیان و حقوق بشر آدامیر، و همچنین یک زندانی سیاسی سابق است. در 7 مارس حدود 25 سرباز اسرائیلی، از جمله نیروهای یگان ویژه، درب آپارتمان صلاح حموری را در شمال بیت المقدس شکستند، وارد اتاق خواب او شدند و وی را در خانه اش در حالی که خواب بود دستگیر کردند.

بر اساس گزارش پلستان کرانیکل، وی به مدت 3 ماه در بازداشت اداری است و گفته شده است در آستانه اخراج اجباری از مناطق اشغالی فلسطین است. گروه‌های حقوق بشر خواستار اجرای عدالت و پاسخگویی بین المللی، از جمله در دادگاه کیفری بین المللی، برای نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و جنایات بین المللی ارتکابی از جانب اسرائیل، از جمله جنایت انتقال جمعیت و جنایت آپارتاید، شدند.

این در حالیست که تعهدات دولت‌ها، از جمله دولت اشغالگر، در زمینه پاسداری از حق آزادی و امنیت شخصی در اسناد جهانی حقوق بشر همچون اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی، و در اسناد منطقه ای مانند کنوانسیون اروپایی حمایت از حقوق بشر و آزادی های اساسی و غیره آشکارا شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۶۰ کودک فلسطینی، در زندان‌های رژیم اسرائیل به سر می‌برند و تحت انواع و اقسام شکنجه‌ها و سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

ارسال نظر: