X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اردیبهشت 1401
تعداد بازدید خبر : 202
تاریخ ثبت : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 03:46 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 03:38 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 04 اردیبهشت,1401 | 03:46 ب.ظ

سلاح گرم؛ عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکا

  • سلاح گرم؛ عامل اصلی مرگ کودکان و نوجوانان در آمریکا
بنابر گزارش جدیدی که از آمار مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ منتشر شده نشان می‌دهد کشته شدن با اسلحه گرم با پشت سر گذاشتن سوانح رانندگی، علت اصلی مرگ افراد زیر ۱۹ سال در ایالات متحده بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، بنابر گزارش جدیدی که از آمار مرگ و میر کودکان و نوجوانان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ منتشر شده نشان می‌دهد کشته شدن با اسلحه گرم با پشت سر گذاشتن سوانح رانندگی، علت اصلی مرگ افراد زیر ۱۹ سال در ایالات متحده بوده است.

بنابر آماری که مرکز کنترل و پیشگیری ازبیماری‌ها آمریکا (سی‌دی‌سی) منتشر کرده بیش از ۴۳۰۰ کودک و نوجوان آمریکایی در سال ۲۰۲۰ بر اثر جراحات ناشی از سلاح گرم جان داده‌اند.

اگر چه خودکشی با اسلحه هم بخشی از این آمار بوده است اما قتل با سلاح گرم بزرگترین سهم را در شکل‌گیری این آمارها داشته است.

در آمریکا که حدود ۳۴۰ میلیون جمعیت دارد، بیش از ۳۹۰ میلیون قبضه سلاح گرم در مالکیت خصوصی افراد حقیقی قرار دارد یعنی بیش از یک اسلحه برای هر آمریکایی.

بنابر گزارش جدیدی که در مجله علمی-پزشکی نیواینگلند منتشر شده افزایش مرگ بر اثر سلاح گرم میان کودکان و نوجوانان آمریکایی را می‌توان متاثر از افزایش ۳۳ درصدی قتل با سلاح گرم در سراسر آمریکا دانست.

این تحقیق می‌گوید قتل با سلاح گرم به طور معمول هم در میان آمریکایی‌های جوان نسبت به سایر گروه‌های سنی بسیار شایع‌تر است.

در همان بازه زمانی - یعنی سال ۲۰۲۰ که با آغاز همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن همراه بود - آمار خودکشی با سلاح گرم هم ۱.۱ درصد افزایش داشته است.

در پایان این گزارش آمده: «ما - در آمریکا - یک بار دیگر نتوانستیم از کودکان خود در برابر علل قابل پیشگری مرگ محافظت کنیم».

سرانه مرگ با سلاح گرم در میان آمریکایی‌ها از هر نژاد و جنسیتی طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ افزایش داشته است که در این میان جمعیت سیاه‌پوستان این کشور شاهد بیشترین افزایش بوده است.



ارسال نظر: