X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 فروردین 1401
تعداد بازدید خبر : 216
تاریخ ثبت : یکشنبه, 07 فروردین,1401 | 10:43 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 07 فروردین,1401 | 10:40 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 11 فروردین,1401 | 12:19 ب.ظ

آزادی بیش از ۳ هزار زندانی در خوزستان با استفاده از نهاد‌های ارفاقی

  • آزادی بیش از ۳ هزار زندانی در خوزستان با استفاده از نهاد‌های ارفاقی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان از آزادی ۳ هزار و ۴۳۹ زندانی در سال گذشته در این استان با استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام والمسلمین صادق مرادی با بیان اینکه درسال گذشته ۳ هزار و ۴۳۹ زندانی از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی موثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها یکی از سیاست‌های اصلی مجموعه قضایی استان خوزستان است، افزود: دغدغه بسیاری از قضات مبنی بر این است که محکومان مالی راهی زندان نشوند و ضروری است که همکاران قضایی با استفاده از ظرفیت‌های تاسیسات حقوقی و قضایی در مجازات جایگزین حبس نسبت به کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های خوزستان به خصوص محکومین مالی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: قضات و مسئولان قضایی نیز باید با بازدید‌های مستمر از زندان در جریان امور و مشکلات قرار گرفته و در اجرای دستورالعمل‌های صادره اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها:
ارسال نظر: