X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 319
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 18 اسفند,1400 | 10:11 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 18 اسفند,1400 | 09:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 18 اسفند,1400 | 10:11 ق.ظ

شهادت ۶۰ زن فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی

  • شهادت ۶۰ زن فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی
آمار نهادهای حقوق بشری فلسطین نشان می دهد که رژیم صهیونیستی در یک سال گذشته ۶۰ زن ساکن باریکه غزه را با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، مرکز حقوق بشر میزان با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی زن اعلام کرد: ۶۰ زن فلسطینی ساکن باریکه غزه از هشتم مارس ۲۰۲۱ تا هشتم مارس ۲۰۲۲ (۱۷ اسفند ۹۹ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۰) به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر و در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ۶۴۵ زن دیگر در این بازه زمانی در نتیجه حملات اشغالگران صهیونیست زخمی شدند. همچنین در جریان جنگ ۱۱ روزه غزه در ماه مه گذشته ، ۹۹ زن فلسطینی همسران خود را از دست داده و بی‌سرپست شدند. در این جنگ، ۷۴۲ خانه که مالکان آن‌ها زن بودند، تخریب شد.

در همین پیوند نیز «باشگاه اسیر فلسطین» روز دوشنبه اعلام کرد که اکنون ۳۲ زن فلسطینی از جمله یک دختربچه در زندان اسرائیلی «دامون» در بند اسارت هستند.

این مرکز حقوقی در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن که مصادف با ۸ مارس است، تاکید کرد که ۱۷ نفر از این اسرا به حبس‌های طولانی‌ مدت از جمله ۱۶ سال محکوم شدند.

در این گزارش آمده است که دادگاه رژیم صهیونیستی اسیر «شروق دویات» از شهر قدس و «شاتیلا ابو عیاد» از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به ۱۶ سال حبس محکوم کرده است.
باشگاه اسیر فلسطین تاکید کرد که ۱۱ نفر از این اسرا مادر هستند و سال‌هاست که دور از خانواده در اسارت به سر می‌برند.

«نفوذ حماد»، دختربچه ۱۵ ساله فلسطینی کم‌سن ترین بانوی اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی است. قدیمی‌ترین زن اسیر هم «میسون موسی» است که ژوئن سال ۲۰۱۵ بازداشت شده و به ۱۵ سال زندان محکوم است.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین پیشتر در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سال گذشته میلادی ۱۷۸ زن فلسطینی را به اسارت گرفت. تا پایان ژانویه گذشته شمار اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۴۵۰۰ نفر بوده که ۳۴ نفر از آنان زن و ۱۸۰ نفر نیز کودک بودند.

ارسال نظر: