X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 15 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 337
تاریخ ثبت : یکشنبه, 15 اسفند,1400 | 10:46 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 15 اسفند,1400 | 10:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 15 اسفند,1400 | 10:46 ق.ظ

صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در عربستان

  • صدور حکم اعدام برای یک نوجوان در عربستان
دادگاه جنایی در شمال استان تبوک بار دیگر الحویطی را در ۲ مارس به اعدام محکوم کرد، این بار بر اساس اصل اختیار در قوانین اسلامی، که به قضات اختیارات گسترده ای برای تعیین مجازات در موارد فردی می دهد.

به گزارش مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر امروز اعلام کرد یک مرد سعودی که در زمان جنایت ادعایی خود ۱۴ ساله بوده و حکم اعدام وی توسط دادگاه عالی عربستان لغو شده بود، بار دیگر در ۲ مارس ۲۰۲۲ توسط دادگاه کیفری پایین تر به اعدام محکوم شد.

این تصمیم ممنوعیت بین‌المللی مجازات اعدام و وعده‌های خود مقامات سعودی مبنی بر عدم اعدام کودکان بزهکار (معلمین جنایت در دوران کودکی) را نقض می‌کند.

مقامات سعودی عبدالله الحویطی را که اکنون ۲۰ سال دارد، در حالی که تنها ۱۴ سال داشت، به اتهام قتل و سرقت مسلحانه دستگیر کردند. دادگاه جنایی او را سه سال بعد پس از یک محاکمه به شدت ناعادلانه که سازمان دیده بان حقوق بشر به تفصیل مستند کرده بود به اعدام محکوم کرد.

الحویطی و پنج نفر دیگر به ۱۵ سال زندان محکوم شدند، هرچند شش متهم به قاضی گفتند که بازجوها با شکنجه یا تهدید اعترافات خود را گرفتند.

دادگاه به شواهد همان مقامات مبنی بر اینکه الحویتی دارای حقایقی است، نادیده گرفته شد و تقریباً به طور کامل قضاوت خود را بر اساس اعترافات خود و سایر متهمان قرار داد.

مایکل پیج، معاون مدیر خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر، گفت: «در یک سیستم قضایی عادلانه، عبدالله الهویتی احتمالاً با یک شب زندان مواجه نخواهد شد، چه برسد به اعدام.

علیرغم تلاش آشکار رهبران سعودی برای شستن وجهه خونین کشور و نشان دادن خود به عنوان نیروی مدرنیزاسیون، این جوان ششمین سال خود را در زندان سپری می کند و از خانواده و دوستان جدا شده و دوباره با مجازات اعدام روبرو می شود.

مادر الحویطی گفت: دادگاه عالی عربستان اولین حکم اعدام او را بر اساس اعتراف دروغین و شواهد ناکافی لغو کرد.

طبق قوانین عربستان، لغو محکومیت به این معنی است که پرونده برای محاکمه مجدد مورد محاکمه قرار می گیرد.

دادگاه جنایی در شمال استان تبوک بار دیگر الحویطی را در ۲ مارس به اعدام محکوم کرد، این بار بر اساس اصل اختیار در قوانین اسلامی، که به قضات اختیارات گسترده ای برای تعیین مجازات در موارد فردی می دهد.

ارسال نظر: