X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 321
تاریخ ثبت : شنبه, 14 اسفند,1400 | 04:11 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 14 اسفند,1400 | 04:04 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 14 اسفند,1400 | 04:11 ب.ظ

کرونا و تبعیض نژادی در آمریکا

  • کرونا و تبعیض نژادی در آمریکا
تحقیقات نشان می دهد گروه‌های اقلیت قومی و نژادی در آمریکا بیش از سایر افراد هدف تبعیض مرتبط با کرونا قرار گرفته‎اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی در آمریکا که به گروه‌های اقلیت نژادی و قومی تعلق دارند، گزارش داده‎اند که در طول همه گیری، بسیار بیشتر از سفیدپوستان تبعیض مرتبط با کووید را تجربه کرده‎اند.
 

بر اساس گزارش «نیویورک تایمز»، این مطالعه که از سوی موسسه ملی سلامت اقلیت‌ها و نابرابری‌های بهداشتی، انجام شده نشان می‌دهد که اعضای گروه‌های اقلیت قومی و نژادی بیشتر احتمال دارد مواردی از آزار و اذیت یا تهدید و موقعیت‌هایی را گزارش کنند که در آن افراد دیگر با آن‌ها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی ممکن است این افراد ناقل بیماری باشند.


افراد از قومیت آسیایی، که قربانی چندین جنایت سوگیری پررنگ در طول همه‌گیری شده‌اند، بیشترین میزان تمسخر توسط نظرات نژادپرستانه، توهین‌ها، تهدید‌ها و نام‌گذاری‌های مرتبط با کووید را گزارش کردند. اما آن‌ها تنها نبودند؛ اعضای دیگر گروه‌های نژادی و قومی، از جمله سرخپوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا، سیاه‌پوستان، ساکنان جزایر هاوایی و اقیانوس آرام، لاتین تبار‌ها و مردم چند نژادی، نیز گفته‎اند که با تبعیض مواجه شده‌اند و دیده‌اند که مردم از آن‌ها می‌ترسند.


«پائولا دی استراسل»، نویسنده اصلی این مطالعه، می‎گوید «در حالی که انتظار داشتیم ببینیم که تبعیض رایج است، اما این تبعیض بسیار شایع‌تر از تخمین‌های قبلی بود و دو برابر تخمین‌های قبلی برای آمریکایی‌های آسیایی تبار بود.»

در حالی که سایر گزارش‌ها تخمین می‌زنند که ۲۰ درصد از آسیایی تبار‌ها سوگیری‌های مرتبط با کووید را تجربه کرده‌اند، گزارش جدید نشان می‌دهد که ۳۰ درصد از آن گروه چنین تبعیضی را تجربه کرده‌اند، در حالی که ۴۴ درصد دیده‌اند که مردم نسبت به آن‌ها با ترس رفتار می‌کنند.

سرخپوستان آمریکایی، بومیان آلاسکا و لاتین تبار‌ها نرخ مشابهی از تبعیض و رفتار ناشی از ترس را گزارش کردند، در حالی که شرکت کنندگان در نظرسنجی که ترکیبی از چند نژاد بودند و همچنین ساکنان جزایر هاوایی و اقیانوس آرام نرخ‌های مشابهی از رفتار ناشی از ترس توسط دیگران را گزارش کردند.


از میان همه گروه‌های اقلیت، افراد سیاه‌پوست و چند نژادی کمترین میزان تبعیض مرتبط با کووید را گزارش کردند، اگرچه بسیاری گفته‎اند که در این رابطه احساس ترس داشتند. همچنین افرادی که زبان انگلیسی کم یا اصلاً انگلیسی صحبت نمی‌کردند و افراد کم سواد نیز گزارش دادند که با تبعیض بیشتری در ارتباط با کووید مواجه بودند؛ همچنین شرکت کنندگان در نظرسنجی در آلاباما، کنتاکی، می‌ سی سی پی و تنسی، نرخ نسبتاً بالاتری از تبعیض را در مقایسه با سایر نقاط آمریکا گزارش کردند.


«استراسل»، معتقد است که نتایج نشان می‌دهد که همه‌گیری کووید-۱۹ نارضایتی و تعصب نسبت به اعضای جوامع اقلیت را بدتر کرده است.

 

ارسال نظر: