X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 اسفند 1400
تعداد بازدید خبر : 259
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 04 اسفند,1400 | 02:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 04 اسفند,1400 | 02:54 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 04 اسفند,1400 | 02:59 ب.ظ

شهادت نوجوان فلسطینی در بیت لحم/ ضرب و شتم جوان مبتلا به سندرم داون

  • شهادت نوجوان فلسطینی در بیت لحم/ ضرب و شتم جوان مبتلا به سندرم داون
یک نوجوان فلسطینی در نزدیکی شهر بیت لحم در کرانه باختری با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.
 
 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، گروه حقوق بشری «DCI-Palestine»، اعلام کرد که سیاست رژیم صهیونیستی در گروگان گرفتن پیکر شهدا ناقض قوانین بین المللی است.
 
بر اساس گزارش میدل ایست آی، گروه حقوقی بین المللی دفاع از کودکان فلسطین (DCI) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجساد ۹ کودک فلسطینی را که نظامیانش آن‌ها به شهادت رسانده اند، برخلاف قوانین بین المللی نگه داشته است.
 
از این ۹ کودک فلسطینی که در بازه زمانی اوایل سال ۲۰۱۶ تا اواخر دسامبر ۲۰۱۸ به شهادت رسیده اند، همگی در زمان مرگ زیر ۱۸ سال سن داشتند و دو نفر از آن‌ها ۱۵ ساله بودند. این گروه تاکید کرد که رویه رژیم صهیونیستی در نگهداری اجساد کودکان فلسطینی براساس اتهام زنی به آن‌ها مبنی بر ارتکاب جرم با سلاح سرد، غیرقانونی است.
 
گروه «DCI» اعلام کرد «نگه داشتن پیکر شهدا، ناقض قوانین بین المللی و حقوق بشر است که شامل ممنوعیت مطلق رفتار ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز است و تصریح می‌کند طرف‌های درگیری مسلحانه باید مردگان را به شیوه‌ای شرافتمندانه دفن کنند.»
 
این رویکرد مشمول سیاست مجازات دسته جمعی است که اشغالگران علیه مردم فلسطین اعمال می‌کنند. رویکرد مذکور قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض می‌کند.
 
از سال ۱۹۶۷ رژیم صهیونیستی گورستان‌هایی را در مناطق بسته نظامی ایجاد کرده و اجساد فلسطینی‌ها و شهروندان عربی که در جریان جنگ و مقاومت علیه اشغالگران در کرانه باختری، «قدس اشغالی شرقی» و نوار غزه به شهادت می‌رسند، در آن جا به خاک می‌سپارد.
 

«DCI» در ماه دسامبر نیز اعلام کرده بود که سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال برای کودکان فلسطینی از سال ۲۰۱۴ بوده است؛ در سال ۲۰۲۱، نظامیان صهیونیستی ۷۶ فلسطینی زیر ۱۸ سال را به شهادت رشاندند که ۱۵ نفر مورد از آن‌ها در کرانه باختری و «قدس اشغالی شرقی» و ۶۱ نفر مورد آن در نوار تحت محاصره غزه رخ داد.
 
براساس اعلام یک سازمان غیردولتی حامی زندانیان فلسطینی، در حال حاضر ۱۸۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زندانی هستند. از سوی دیگر، براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی، «محمد شحاده»، نوجوان فلسطینی ۱۴ ساله را در نزدیکی شهر «بیت لحم» در کرانه باختری به شهادت رساندند.


هلال احمر فلسطین اعلام کرد که نظامیان صهیونیست از رسیدن تیم پزشکی برای کمک به این نوجوان فلسطینی جلوگیری کردند.
 
براساس گزارش خبرگزاری «وفا»، درگیری میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیستی از اواخر روز گذشته در کرانه باختری شدت یافته است.
 
در همین حال، تلاش نظامیان صهیونیستی برای بازداشت یک جوان فلسطینی مبتلا به «سندرم داون» در محله «شیخ جراح» در قدس اشغالی شرقی خشم و انتقاد گسترده‌ای را برانگیخت.
 
انتشار ویدئوی تلاش نظامیان صهیونیست برای دستگیری جوان ۲۵ ساله فلسطینی مبتلا به «سندرم داون» و سپس ضرب و شتم وی، با هدف باز کردن راه برای شهرک نشینان صهیونیست، به شدت محکوم شد.این مرد جوان بیمار در نهایت با آمبولانس برای درمان درد ناحیه گردن و شانه به بیمارستان منتقل شد.


 

ارسال نظر: