X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 30 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 168
تاریخ ثبت : شنبه, 30 بهمن,1400 | 11:08 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 30 بهمن,1400 | 11:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 30 بهمن,1400 | 11:08 ق.ظ

رژیم صهیونیستی از همکاری با کمیسیون تحقیقات سازمان ملل امتناع می‌کند

  • رژیم صهیونیستی از همکاری با کمیسیون تحقیقات سازمان ملل امتناع می‌کند
وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درخواست کمیسیون تحقیقی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای حضور در اراضی اشغالی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره جنگ علیه غزه را رد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، تل‌آویو به شورای حقوق بشر سازمان ملل اطلاع داده است که با کمیسیون تحقیقی که توسط این شورا برای بررسی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه می ۲۰۲۱ تشکیل شده است، همکاری نخواهد کرد.

بر اساس گزارش «آناتولی»، روزنامه عبری «هاآرتص» گزارش داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه درخواست این کمیسیون تحقیقی به ریاست «ناوی پیلای»، فرستاده سازمان ملل، برای حضور در اراضی اشغالی به عنوان بخشی از تحقیقات درباره جنگ را رد کرد.

مراو شاهار، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، پیامی به پیلای ارسال کرد و اعلام کرد که تل‌آویو او را شخصیتی می‌بیند که دستور کار ضد صهیونیستی را هدایت می‌کند.

این روزنامه عبری خاطرنشان کرد که شاهار شخصاً از نماینده سازمان ملل به تندی انتقاد کرده و او را به سوگیری علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد.

رژیم صهیونیستی در ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) عملیات نظامی گسترده‌ای را به غزه آغاز کرد که ۱۱ روز به طول انجامید و طی آن هواپیما‌ها و توپخانه‌های این رژیم صد‌ها حمله را در نوار غزه انجام دادند.

این حملات به کشته شدن صد‌ها فلسطینی، مجروح شدن هزاران نفر و تخریب منازل و تأسیسات مسکونی و اقتصادی منجر شد. در پی این حملات، گروه‌های مقاومت فلسطینی با شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیستی و اراضی اشغالیریا، به عملیات نظامی این رژیم پاسخ می‌دادند.

چند روز پس از پایان این تجاوز، شورای حقوق بشر پس از رای مثبت ۲۴ کشور به این قطعنامه، تشکیل کمیسیونی برای بررسی نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را تصویب کرد.

در آن زمان رژیم صهیونیستی با این تصمیم مخالفت کرد و گفت که با کمیته تحقیقات همکاری نخواهد کرد.


ارسال نظر: