X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 203
تاریخ ثبت : شنبه, 16 بهمن,1400 | 07:55 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 بهمن,1400 | 07:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 بهمن,1400 | 07:55 ق.ظ

دادگاه دانمارک سه عضو گروهک تروریستی الاحوازیه را مجرم شناخت

  • دادگاه دانمارک سه عضو گروهک تروریستی الاحوازیه را مجرم شناخت
دادگاهی در دانمارک سه عضو گروهک تروریستی الاحوازیه را به جرم تامین مالی و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در ایران با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و همچنین جاسوسی مجرم شناخت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دادگاهی در دانمارک سه عضو گروهک تروریستی «الاحوازیه» را گناهکار شناخت.

خبرگزاری رویترز به نقل از «رویتزاو»، رسانه محلی دانمارکی، گزارش داد که یک دادگاه منطقه‌ای دانمارک روز جمعه، ۱۵ بهمن، سه عضو گروهک تروریستی «الاحوازیه» را به جرم تامین مالی و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در ایران با همکاری سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و همچنین جاسوسی مجرم شناخت.

این عناصر تروریستی دو سال پیش بازداشت شده و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برند.

رویترز نوشت «این متهمان به دلیل جرایم متعدد از جمله ارائه اطلاعات در مورد سازمان‌ها و افراد دانمارکی و خارجی به یک سرویس اطلاعاتی عربستان، با محکومیت‌هایی تا ۱۲ سال حبس روبرو هستند.»

دادگاه دانمارک در ماه مارس در مورد صدور حکم این عناصر تروریستی تصمیم خواهد گرفت؛ هر سه فرد همچنین با اخراج احتمالی از دانمارک مواجه هستند و یکی از آن‌ها نیز با احتمال لغو تابعیت دانمارکی خود رو به رو است.

فروردین ماه سال جاری نیز دادستان کل دانمارک این سه عضو گروه تروریستی موسوم به «الاحوازیه» را به همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در «تامین مالی و ترویج تروریسم» در ایران متهم کرد.

ارسال نظر: