X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 02 بهمن 1400
تعداد بازدید خبر : 146
تاریخ ثبت : شنبه, 02 بهمن,1400 | 03:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 02 بهمن,1400 | 03:21 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 02 بهمن,1400 | 03:27 ب.ظ

دو برابر شدن ابتلای زندانیان آمریکایی به کرونا

  • دو برابر شدن ابتلای زندانیان آمریکایی به کرونا
گزارش‌ها نشان می‎دهند که بسیاری از زندان‌های آمریکا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان زندانیان و کارکنان خود هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اداره زندان‌های ایالت کالیفرنیا آمریکا می‎گوید که شیوع کووید-۱۹ که در اوایل ماه جاری میلادی در مجتمع زندان فدرال «لومپوک» شناسایی شد، پس از دو برابر شدن در این هفته، به نزدیک ۳۰۰ مورد ابتلای فعال در میان زندانیان و کارکنان رسیده است.

بر اساس گزارش «یاهو نیوز»، در مجموع، ۲۹۴ مورد مبتلا در این زندان شناسایی شده‎ است؛ ابتلا‌های فعال ویروس کرونا شامل ۲۴۱ زندانی و ۹ کارمند در این زندان است.

این در حالی است که پنج زندانی از «مایکل کارواخال»، مدیر اداره زندان‌ها و «لوئیس میلوسنیک»، که به عنوان سرپرست زندان «لومپوک» شناخته می‌شوند، شکایت کرده و آن‌ها را به نقض متمم هشتم به دلیل واکنش ضعیفشان به شیوع ویروس کرونا متهم کرده‎اند.

در همین حال مؤسسه اصلاحی زندان «ماریون» اوهایو اکنون به بزرگترین کانون موارد ابتلا به ویروس کرونا در زندان‎های آمریکا تبدیل شده است.

مقام‎های بهداشتی اعلام کردند که بیش از ۷۰ درصد از زندانیان این زندان آزمایش مثبت کرونا را ثبت کرده‎اند.

مرکز بهداشتی اوهایو، اعلام کرده که تا امروز بیش از ۴۷۱ زندانی جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار و ۶۰۲ نفر دیگر در زندان‌های سراسر این ایالت به این ویروس مبتلا شده‎اند.

از مجموع مبتلایان، حدود ۲۱ درصد در سیستم زندان ایالتی زندانی هستند که بیشتر این تعداد، یعنی حدود هزار و ۸۲۸ مورد مربوط به زندان «ماریون» هستند.

در خبری دیگر، در پی افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، تعداد کارکنان در برخی از زندان‌های میشیگان به قدری کم شده است که اداره اصلاح میشیگان به ۱۰ زندان ایالتی اجازه می‌دهد از پروتکل جدید مربوط به کووید-۱۹ استفاده کنند.

این پروتکل به کارکنان اجازه می‌دهد تا زمانی که بدون علامت باشند یا علائم خفیف را تجربه کنند، تنها پنج روز پس از مثبت شدن آزمایش به سر کار خود بازگردند. در این مرحله، مقام‎ها گفته‎اند که به دنبال راه‌هایی برای افزایش تعداد کارکنان هستند.

«کریس گاوتز»، سخنگوی اداره اصلاح میشیگان، می‎گوید «در حال حاضر، در ده روز گذشته، به طور میانگین آزمایش کووید صد کارمند مثبت بوده است؛ بنابراین این موضوع کاملاً روی کارکنان ما تاثیر داشته است و این بخشی از دلیلی است که امیدواریم برخی از افراد از پروتکل جدید استفاده کنند و به محل‌های کار خود بازگردند.»

 

ارسال نظر: