X
GO
اخبار

یادداشت

  • جنایات اسرائیل علیه فلسطین
نقض گسترده حقوق کودکان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی
بر مبنای ماده 2 کنوانسیون حقوق کودک، کلیه کودکانی که در سرزمین یک کشور وجود دارند بدون هیچ‌گونه تبعیضی، باید از حقوق مندرج در کنوانسیون بهره­ مند شوند. این بدان معناست که هیچ کشوری، نمی ­تواند برمبنای وضعیت حقوقی کودکان، ایشان را از برخی از حقوق مندرج در کنوانسیون محروم سازد یا محدودیتی برای...
یکشنبه، 24 تیر 1403 - 10:42
اتفاق نظر نهادهای حقوق بشری درباره شکنجه زندانیان فلسطینی‌ توسط رژیم اسرائیل
گزارش های مربوط به شکنجه نسبت به زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم اشغالگر قدس مطلبی بسیار شایع است؛ به این شرح که شکنجه موضوع شکایت زندانیان فلسطینی و گزارش نهادهای حقوق بشری دولتی و غیر دولتی می‌باشد.
یکشنبه، 17 تیر 1403 - 11:01
راهکارهای سند تحول قضایی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها
توسعه مجازات‌های جایگزین حبس، برنامه‌های اصلاحی برای بازگشت به جامعه و ارتقای سیستم قضایی مبتنی بر اصلاح فردی زندانیان، از جمله مهمترین راهکار‌های سند تحول قضایی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.
جمعه، 01 تیر 1403 - 08:30
حفاظت از منابع طبیعی در راستای احقاق حقوق بشر و شهروندی
مدیریت شهری با توجه به اصل قانون اساسی در رعایت حقوق شهروندی بایستی به سمتی تغییر رویه دهد که طرح های توسعه شهری در راستای حفاظت از منابع طبیعی در درجه اول برنامه ریزی و به اجرا گذاشته شود.
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 13:11
توهین به مقدسات اسلامی؛ حربه غرب برای انحراف افکارعمومی از جنبش‌های دانشجویی
لابی صهیونیستی تلاش می‌کند از طریق انحراف افکارعمومی جنبش‌های دانشجویی در غرب را تحت تاثیر قرار دهند و فضای جدیدی علیه مسلمانان ایجاد کنند.
یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403 - 16:41
 اعتراضات اخیر دانشگاهیان آمریکا در آیینه حقوق بین الملل
اعتراضات اخیر دانشگاهیان در ایالات متحده که در اوایل آوریل 2024 آغاز شد، عمدتاً به حمایت از مردم فلسطین در رویارویی با رژیم اسرائیل می‌پردازد.
چهارشنبه، 12 اردیبهشت 1403 - 11:55
سابقه تاریخی تبعیض نژادی و نقض حقوق بومیان در کانادا
تبعیض نژادی سیستماتیک و نظام‌ مند در کانادا که مصداق بارز نقض حقوق بشر است، نشان از نوعی آپارتاید نژادی دارد و مورد اعتراض و انتقاد شدید اقوام اولیه و بومیان کانادایی شده و متاسفانه نهادهای غربی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند، نسبت به این موارد بی تفاوت هستند.
یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 10:48
تحریم های یکجانبه؛ اقدامی ضد بشر و "حق توسعه"
تحریم های اعمالی در طول یک دهه گذشته بسیاری از فرصت های توسعه ای که تحقق آنها به ارتقای سطح کیفی زندگی شهروندان ایرانی اعم از کودکان ، زنان ، بیماران ، کهنسالان می گردید را از بین برده است.
جمعه، 07 اردیبهشت 1403 - 16:15
عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم
حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
چهارشنبه، 29 فروردین 1403 - 13:21
لزوم پاسخگویی رژیم صهیونیستی در قبال حمله تروریستی به کنسولگری ایران
حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، نقض حقوق بین الملل است و این رژیم تجاوزکار باید در قبال جنایتش پاسخگو باشد.
یکشنبه، 19 فروردین 1403 - 10:30
صفحه 1 از 9ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  9  بعدی   انتها