X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 آذر 1400
تعداد بازدید خبر : 191
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 24 آذر,1400 | 09:56 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 24 آذر,1400 | 09:42 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 24 آذر,1400 | 09:56 ق.ظ

ادامه سیاست‌های نژادپرستانه در آمریکا

  •  ادامه سیاست‌های نژادپرستانه در آمریکا
مقام‎های آمریکا در حالی مدعی دموکراسی هستند که گروه‌های مختلفی مانند مهاجران در این کشور هدف نژادپرستی نهادینه قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اگرچه آمریکا به نوعی کشور مهاجران است، اما نژادپرستی را بر «دموکراسی» ترجیح می‌دهد.

بر اساس گزارش چاینا دیلی، با توجه به تصمیم دولت بایدن برای احیای سیاست نژادپرستانه در مکزیک بمانیدِ دونالد ترامپ که به آن پروتکل‌های حفاظت از مهاجرت نیز می‌گویند، آمریکای کنونی با طرح دولتی که توسط مردم و برای مردم باشد، همسو نیست.

برای بیان شرایط، این سیاست در سال ۲۰۱۹ در زمان ترامپ اجرایی شد و بر این باور است که افرادی که به دنبال پناهندگی هستند باید در مکزیک بمانند تا زمانی که دادگاه در مورد پرونده‌های آن‌ها رای صادر کند.

دوره انتظار برای این موارد ممکن است تا چندین ماه طول بکشد، که بیشتر سایه ناامیدی را در میان اقلیت‌هایی که تلاش می‌کنند از آزار و شکنجه فرار کنند، ایجاد می‌کند.

نیویورک تایمز نیز در این خصوص گزارش داد: ترامپ نزدیک به ۶۰ هزار پناهجو را مجبور کرد در مکزیک بمانند تا زمانی که پرونده‌هایشان بررسی می‌شود، اقدامی که زندگی هزاران نفر را در دست گروه‌های فاسد و خشن به خطر انداخت.

اطلاعات منتشر شده از سوی موسسه «نخست حقوق بشر» منتشر شده نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که در زمان رسیدگی به پرونده آن‌ها در مکزیک بوده اند، جان باخته‎اند.

همچنین گزارش‌های این نهاد حقوق بشری نشان می‌دهد که بیش از هزار و ۵۰۰ مورد تجاوز جنسی، آدم ربایی و شکنجه پس از اخراج مکزیکی‌ها در مرز ثبت شده است.

با توجه به داده‎ها، مشهود است که این سیاست خانواده‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهد. شاید برنامه پنهان دولت ترامپ این بود که عمداً هزاران خانواده در مکزیک را بازداشت کند و زندگی آن‌ها را به خطر بیندازد تا از ورود آن‌ها به آمریکا جلوگیری کند.

این سیاست‌های کلیدی و ماندن در مکزیک - حقوق اساسی اقلیت‌هایی را که برای فرار از ترور تلاش می‌کنند، نقض می‌کند. این امر آزادی و امنیت شخصی آن‌ها را به قیمت سیاست آمریکا به خطر می‌اندازد.

بایدن نیز همچنان این سیاست را دنبال می‌کند و نخستین بار نیست که بایدن پا جای پای ترامپ گذاشته است.

ارسال نظر: