X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 105
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 آبان,1397 | 11:52 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 27 آبان,1397 | 11:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 آبان,1397 | 11:52 ق.ظ

طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده در نوبت رسیدگی در صحن علنی

  • طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده در نوبت رسیدگی در صحن علنی
طرحج تشکیل ویژه زنان و خانواده

عضو فراکسیون زنان مجلس از در نوبت قرار گرفتن طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان، جوانان و خانواده در صحن علنی خبر داد و گفت: دکتر لاریجانی نسبت به تشکیل این کمیسیون قول مساعدت و همکاری داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر ،به نقل از خانه ملت، سهیلا جلودارزاده با اشاره به پیگیری تعدادی از نمایندگان برای تهیه طرح تشکیل کمیسیون ویژه زنان و خانواده و قرار گرفتن آن در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس گفت: باید به خانواده به عنوان یک نهاد کاملا موثر و زنده نگریسته و در قانونگذاری به آن توجه شود و هدف کمیسیون ویژه زنان این است که به خانواده به عنوان یک سلول بنیادی در جامعه نگاه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی برای ترکیب جنسیتی این کمیسیون، افزود: اعضای کمیسیون ویژه زنان باید از نمایندگان زن و مرد متخصص شکل گیرد زیرا الزاما مشکل زنان را زنان به وجود نمی‌آورند؛ بسیاری از مردان هم نسبت به این موضوع واقف هستند و برای حل آن تلاش دارند زیرا در خانواده خود زنانی دارند که به فکر اصلاح قوانین برای بهبود زندگی و حضور آنها در جامعه هستند.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه برای حل مشکل زنان، باید زنان و مردان به یکدیگر کمک کنند، ادامه داد: سابقه تشکیل کمیسیون زنان و خانواده به مجلس پنجم برمی‌گردد که به مسائل زنان، جوانان و خانواده رسیدگی می‌کرد و در همان دوره، اتفاقات خوبی برای جامعه زنان کشور افتاد.

وی که در کمیسیون زنان مجلس پنجم عضویت داشته، درباره همپوشانی فعالیت‌های این کمیسیون با فراکسیون زنان توضیح داد: اگرچه در فراکسیون زنان جلساتی برگزار و نسبت به موضوعات تصمیم‌گیری می‌شود یا در صحن رایزنی می‌کنیم ولی باید جایی باشد که ارجاع بسیاری از قوانین باشد تا ازدید خانواده به موضوعات نگاه کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس تاکید کرد: وقتی یک کمیسیون ویژه زنان در نهاد قانونگذاری وجود داشته باشد با قدرت بیشتری عمل می‌کند؛ ضمن آنکه در جلسه فراکسیون زنان و فراکسیون خانواده مجلس با دکتر لاریجانی، موضوع طرح شد و وی نسبت به تشکیل کمیسیون ویژه قول مساعدت و همکاری داد.

برچسب ها:
ارسال نظر: