X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1400
رئیس قوه قضائیه عنوان کرد:
تعداد بازدید خبر : 29
تاریخ ثبت : دوشنبه, 29 شهریور,1400 | 02:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 29 شهریور,1400 | 02:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 29 شهریور,1400 | 03:04 ب.ظ

استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات قضایی

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات قضایی
رئیس قوه قضاییه با اشاره به گزارش دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درباره ویژگی‌های صلاحیتی افراد برای انتصابات و تفویض مسئولیت‌ها، از اینکه در این گزارش‌ها صرفاً به نقاط ضعف افراد توجه می‌شود انتقاد کرد و خواستار تغییر این رویه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت ملت ایران در برابر نظام سلطه را باطل السحر نظام طاغوت دانست و گفت: جنگ ۸ ساله تحمیلی علیه ملت ایران در زمانی شروع شد که انقلاب نوپای ما همچنان در حال مبارزه با تفاله‌های رژیم طاغوت و دست نشاندگان شیطان بزرگ آمریکا بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: نظام نوپای اسلامی هنوز در حال تعقیب و محاکمه عوامل طاغوت و استیفای حقوق مردم و بیت‌المال و در حال ایجاد ساختار‌های حاکمیتی بود که طواغیت جنگی تمام عیار را بر ملت تحمیل کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران در مقاومت مقدس خود اجازه نداد یک وجب از خاک کشور و عزتش از دست برود و در مقابل قدرت‌های شیطانی سر خم نکرد و هر مقاومتی که امروز در منطقه و گوشه و کنار جهان شاهدیم از انقلاب اسلامی و استقامت ملت ایران سرچشمه می‌گیرد که ریشه در قیام حسینی دارد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش گفت: تحول و تعالی با کار‌های معمول روزمره بدون توجه به نوآوری رخ نمی‌دهد و در کنار کار‌های خوب گذشته و آسیب شناسی‌هایی که صورت گرفته، باید با کمک مجلس و دولت گام‌های بلند و خلاقانه برداریم نا تحول ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد اگر یکی از موضوعات مبتلابه امروز حبس و زندان و مسائل مربوط به طبقه بندی زندانیان و اصلاح و تربیت آن‌ها و پرهیز از صدور احکام غیر ضروری حبس و توجه به خانواده‌های زندانیان است و آن را یک آسیب بزرگ در جامعه می‌دانیم باید برای حل این مسئله تدبیر اساسی کنیم.

وی ادامه داد طی مدت اخیر مسئولان عالی قضایی بین یک تا ۳ بار به زندان‌ها سرکشی کردند و امروز از همه زندان‌های کشور حداقل یکبار بازدید به عمل امده است و آسیب شناسی صورت گرفته است.

وی افزود: بعد از بازدید اخیر بنده از زندان دماوند، ۱۸ نفر از زندانیان با حضور رئیس دادگستری استان تهران در این ندامتگاه آزاد شدند که کار بسیار خوبی بود، اما این کار‌ها مشکل را به صورت ریشه‌ای حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از دولت و مجلس و حوزه و دانشگاه و همچنین نخبگان خواست که برای برطرف کردن زمینه‌های جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد میدان شوند و دستگاه قضایی را در این مأموریت خطیر یاری دهند.

رئیس دستگاه قضا گفت: تکلیف لایحه شورا‌های حل اختلاف به زودی روشن می‌شود، اما اگر قرار باشد این شورا‌ها یک تشکیلات اداری صرف باشند مشکلی حل نمی‌شود و ما باید از ظرفیت افراد متدین و صاحب نفس و صاحب نفوذ در محلات و نیروی مردمی بسیج، تشکل‌های مردم نهاد و ستاد‌های امر به معروف و نهی از منکر برای حل مشکلات بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت‌های مردمی برای حل مشکلات بویژه در حوزه قضایی استفاده نکنیم باز نمی‌توان به نتیجه مطلوب رسید و یک انقلاب و تحول اساسی صورتگرفت.
برچسب ها:
ارسال نظر: