X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 119
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 17 شهریور,1400 | 04:46 ب.ظ

تاکید معاون رئیس جمهور بر توسعه ورزش بانوان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

  • تاکید معاون رئیس جمهور بر توسعه ورزش بانوان و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

انسیه خزعلی گفت: توسعه ورزش بانوان و همچنین توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه‌های معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری است.
 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر انسیه خزعلی با حضور در مراسم استقبال از مدال آوران شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو در فرودگاه امام خمینی(ره)، اظهار داشت: یکی از برنامه های معاونت امور زنان و خانواده، همکاری مضاعف با وزارت ورزش و جوانان در جهت توسعه ورزش بانوان و الگوسازی و مورد حمایت قراردادن مدال آوران ورزشکار است.
 

معاون رییس جمهوری درامور زنان وخانواده همچنین در نشست زنان سرپرست خانوار با اشاره به توانمندسازی زنان، گفت: درتمام دنیا تعداد زنان سرپرست خانوار به دلیل آسیب های اجتماعی و مشکلات زیاد رو به فزونی است که کشور ما هم از این قاعده مستثنا نیست.
 

وی با بیان اینکه وظیفه و اولویت دولت، تحت حمایت قرار دادن این بانوان از نظر اجتماعی، معنوی، اقتصادی، حقوقی و فرهنگی است، تصریح کرد: اگر شرایط مهیا باشد اما کاری برای تامین نیازهای زنان سرپرست خانوار صورت نگیرد آسیب پذیری آنان گسترش خواهد یافت.
 

خزعلی یادآور شد: البته آسیب پذیر بودن زنان سرپرست خانوار تعبیر خوبی نیست کمااینکه شاهدیم برخی از این زنان مراقب زندگی خود و فرزندان و گاه پدر و مادر خود هستند و نمی گذارند آسیبی به آنان برسد و با قدرت و توانمندی بسیار از خود و خانواده در برابر آسیب ها حفاظت می کنند.
 

وی تاکید کرد: به هر حال خلا در زندگی این عزیزان بوجود آمده و وظیفه ما پوشش و رفع این خلا ها است که امیدواریم برای دولتمردان وضعیتی پیش آید تا همه آنان تحت پوشش قرار گیرند.رفع مشکلات تنها با یاری و مساعدت و هم افزایی مرتفع می شود و امیدواریم در کنار رفع نیازمندی های زنان سرپرست خانوار، با افزایش مهارت آموزی زمینه ی خودکفایی آنها در زندگی فراهم شود.

 

ارسال نظر: