X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 02 شهریور 1400
تعداد بازدید خبر : 204
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 02 شهریور,1400 | 03:55 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 02 شهریور,1400 | 03:29 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 02 شهریور,1400 | 03:55 ب.ظ

دستیابی ایران به تکنولوژی تولید کیت تعیین هویت ژنتیک با وجود تحریم ها

  • دستیابی ایران به تکنولوژی تولید کیت تعیین هویت ژنتیک با وجود تحریم ها

رئیس قوه قضاییه با ابراز خرسندی از قرار گرفتن ایران در ردیف پنجم کشورهای سازنده کیت ژنتیک، گفت: ارزش مادی و ویژگی های کیت تولیدی نسبت به اعتماد به نیروهای جوان انقلابی در کشور که موجب خودکفایی و کاهش وابستگی به خارجی ها شده، موضوعی فرعی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز سه‌شنبه در بازدید از مرکز تشخیصی و آزمايشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در کهریزک و در حاشیه بهره برداری از کیت تشخیص هویت و ژنتیک‌ و دستگاه هموژنایزر ساخت داخل که تولید آنها گام مهمی در رفع‌ نیاز کشور به این محصولات استراتژیک در دوران تحریم و کروناست، تصریح کرد: آنچه امروز متخصصان جوان ما در سازمان پزشکی قانونی انجام دادند، ترجمان این سخن است که ما می توانیم خودکفا شویم و با کم کردن وابستگی هایمان به کشورهای دیگر، در ردیف کشورهای پیشرفته دنیا قرار گیریم.
 

رئیس قوه قضاییه با ابراز خرسندی از قرار گرفتن ایران در ردیف پنجم کشورهای سازنده کیت ژنتیک، تصریح کرد: ارزش مادی و ویژگی های کیت تولیدی نسبت به اعتماد به نیروهای جوان انقلابی در کشور که موجب خودکفایی و کاهش وابستگی به خارجی ها شده، موضوعی فرعی است.
 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: موفقیت علمی در تولید کیت های آزمایشگاهی مهم است اما مهم تر آن است که کشورهای سازنده این محصول که آمریکا به عنوان دشمن ملت ما در میان آنها قرار دارد، بدانند که امروز ایران به بالاترین نقطه توانمندی علمی رسیده و این جهاد از مبارزه در هر ساحتی بالاتر است. اینکه ما در کنار رویارویی اطلاعاتی و نظامی با دشمن بتوانیم در میدان علمی به آنها برسیم و یا از آنها پیشی بگیریم به مراتب اثرات بیشتری خواهد داشت.
 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در پایان خاطر نشان کرد: سختی ها و مشکلاتی وجود دارد اما امروز خداوند به ما نعمت بزرگ فرصت خدمت به مردم را داده که اگر قدر بدانیم و بتوانیم با خدمت رسانی سریع، صحیح و دقیق گره گشای زندگی مردم باشیم بالاترین پاداش ها را نزد خدا خواهیم داشت .


 

ارسال نظر: