X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 88
تاریخ ثبت : یکشنبه, 20 تیر,1400 | 10:14 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 تیر,1400 | 10:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 20 تیر,1400 | 10:14 ق.ظ

رکورد بازداشت‌های اشتباه در انگلیس

  • رکورد بازداشت‌های اشتباه در انگلیس

رسانه‎های انگلیس می‎گویند که بازداشت اشتباه افراد در این کشور روندی صعودی به خود گرفته است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وزارت داخلی انگلیس سال گذشته مجبور شد مبلغ بسیاری را برای خسارت جبران بازداشت اشتباه تحت قانون مهاجرت، پرداخت کند.


بر اساس گزارش ایندیپندنت، بر این اساس مبلغی حدود ۹.۳ میلیون پوند به حدود ۳۳۰ نفر که به اشتباه بازداشت شده بودند پرداخت شد؛ یا به عبارتی دیگر، ۲۵ هزار و ۵۰۰ پوند به ازای هر روز در یک سال تا روز ۵ آوریل. این میزان در مقایسه با سال قبل از آن ۳۵ درصد افزایش یافته است.
 

در سال قبل، ۶.۹ میلیون پوند به ۲۷۲ نفر که به اشتباه بازداشت شده بودند، پرداخت شده بود. حساب‌های سالانه وزارت امور داخلی انگلیس نشان می‌دهد که ۲۴.۴ میلیون پوند به ۹۱۴ نفر که به اشتباه در ۳ سال گذشته بازداشت شده اند پرداخت کرده است.
 

این در حالی است که این میزان برای سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی حدود ۸.۵ میلیون پوند بوده و به ۲۸۹ نفر پرداخت شده است.


این نشان دهنده افزایش ۲۱۶ درصدی خسارتی است که این وزارت به دلیل بازداشت اشتباه افراد به آن‌ها پرداخت کرده است.

 

وزیر مهاجرت دولت سایه انگلیس، می‎گوید «این آمار کاملا وحشتناک است؛ یک بار دیگر مثالی از بی کفایتی وزارت داخلی داریم که آن‌ها با نقض قانون، پول عمومی را هدر می‌دهند.»
 

موسسات خیریه و حقوقدانان، می‎گویند که این ارقام نشان می‌دهد وزارت داخلی انگلیس از اشتباهات خود عبرت نمی‌گیرد. بلا سانکی، مدیر یک خیریه، این ارقام را عجیب و غریب توصیف کرده و می‎گوید «این پول حامی بدبختی شدید انسان، آسیب به خود، تلاش برای خودکشی و بحران‌های بهداشت روان نهادی است.»

 

ارسال نظر: