X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 149
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 16 تیر,1400 | 03:37 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 16 تیر,1400 | 03:31 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 16 تیر,1400 | 03:40 ب.ظ

ارشادی: تحریم‌های یکجانبه نقض مکرر منشور ملل متحد است

  • ارشادی: تحریم‌های یکجانبه نقض مکرر منشور ملل متحد است

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل از افزایش یکجانبه گرایی در روابط بین الملل، اعمال تحریم‌های یکجانبه، نقض مکرر اصول منشور ملل متحد انتقاد کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، همزمان با هفتاد و پنجمین سالگرد تشکیل سازمان ملل متحد، طی نشستی مجازی در تاریخ ۶ جولای ۲۰۲۱ (۱۵ تیرماه ۱۴۰۰) «گروه دوستی حامیان منشور ملل متحد» متشکل از جمهوری اسلامی ایران به همراه کشور‌های چین، روسیه، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، نیکاراگوئه، سوریه، بولیوی، الجزایر، آنگولا، فلسطین، کامبوج، لائو، کره شمالی، گینه استوایی، اریتره و سنت وینسنت و گرنادینز اعلام موجودیت کرد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دائم این کشور‌ها، نمایندگان دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی و سایر نمایندگی‌های دائم کشور‌ها نزد سازمان ملل متحد تشکیل شد، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به افزایش یکجانبه گرایی در روابط بین الملل، اعمال تحریم‌های یکجانبه، نقض مکرر اصول منشور ملل متحد و نیز سوء استفاده برخی کشور‌ها از سازوکار‌های ملل متحد به منظور تامین اهداف سیاسی خود اشاره و تشکیل گروه دوستی را ابتکاری به موقع در دفاع از اصول منشور ملل متحد دانست.
 

معاون نماینده کشورمان در سازمان ملل افزود: کشور‌های مستقل که همواره قربانی نقض اصول منشور ملل متحد بوده اند اکنون در قالب این گروه دوستی پیشگام پاسداشت منشور ملل متحد شده اند.

در مرامنامه این گروه که در بخشی از بیانیه پایانی این نشست بدان اشاره شد، بر تعهد کشور‌های عضو به چندجانبه گرایی و احترام به اصول و اهداف منشور ملل متحد تاکید شده است.
 

ارسال نظر: