X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 240
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 04:54 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 08:46 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 05:32 ب.ظ

افشای جنایات امریکا در کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر امریکایی در قم

  • افشای جنایات امریکا در کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر امریکایی در قم

سومین کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری» عصر روز شنبه با حضور جمعی از اندیشمندان و فرهیختگان در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) در شهر قم، برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امین انصاری دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر در سومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکائی از دیدگاه مقام معظم رهبری، اظهار داشت: امروز وضعیت آمریکا در سراسر جهان به شدت متزلزل شده و این مهم با ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران اسلامی به دست آمده است.
 

وی یکی از دلایل شکست و افول آمریکا را شکست داعش در منطقه دانست و گفت: سرنگونی پهباد فوق پیشرفته آمریکایی ها، موشک باران پایگاه هوایی عین الاسد و ارسال کشتی های نفت به ونزوئلا توسط جمهوری اسلامی ایران از دیگر دلایل ضعف و زبونی آمریکایی هاست.
 

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران با اشاره به شهادت مظلومانه سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با انجام این جنایت، ماهیت تروریستی خود را در برابر جهانیان روشن کردند و این شکست بزرگی برای آنها است.
 

وی عجز و ناتوانی دولت آمریکا در برابر بحران کرونا را لکه ننگ دیگری برای آنها عنوان کرد و افزود: امروز رنگین پوستان آمریکایی ها در این کشور بپاخاسته اند و تمام این مسائل، نشانه هایی از افول و تحقیر آمریکای جنایتکار است. جوانان کشورمان و جبهه مقاومت با عزت و اقتدار در برابر مستکبران غربی ایستاده اند و امیدواریم با افول و نابودی نظام سلطه، زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) و شکوفایی تمدن اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

شاهد پدید تروریسم شویی از سوی امریکا هستیم


در ادامه این نشست سید مجید تفرشی با اشاره به فروش تسلیحات توسط آمریکا به گروه های تروریستی و دولت های جنگ طلب و لگدمال شدن حقوق بشر، اظهار داشت: از زمان اشغال افغانستان توسط آمریکا، تولید مواد مخدر در این کشور بیش از ۵۰ برابر افزایش یافته است و افزون بر ۳۲ هزار غیرنظامی کشته شده اند.
 

معاون بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: در درگیری های اخیر در فلسطین بیش از ۱۷۵ کودک و زن بی گناه کشته شد و آمریکایی ها در این حوادث ثابت کردند که برای رسیدن به اهداف و منافع خود حاضر هستند به هر جنایتی دست بزنند. آمریکا همچنین ۷ تریلیون دلار از مالیات مردم خود را در عراق هزینه کرد و امروز سربازان این کشور منفورترین افراد در این سرزمین هستند. آمریکا همچنین ده‌ها سال در ویتنام دست به جنایت زد و با تحریم های طولانی مدت کوبا، تمام موازین حقوق بشری را لگدمال کرده است.

 

تفرشی یادآور شد: آمریکایی ها با تحریم ایران همزمان با شیوع بیماری کرونا عملا در بخشی از قربانی شدن مردم ما سهیم هستند. ترور سردار سلیمانی در کشور عراق نقض تمام کنوانسیون ها و معاهده های بین المللی بود و حقوقدانان برجسته بین الملل بر این اصل تاکید دارند.


افشای جنایات امریکا زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی است
 

محسن پاک آیین از دیگر سخنرانان این نشست، گفت: مطالبه رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به جنایات آمریکا در هفته حقوق بشر آمریکایی یک امر تبلیغاتی و مقطعی نیست و یک هدف راهبردی نظام است. افشای جنایات آمریکایی ها با افول این کشور ارتباط مستقیم دارد. امروز آمریکا مقبولیت خود را در جهان از دست داده و تلاش می کند چهره خود را موجه نشان دهد.


وی یکی از مصادیق همراهی افکار عمومی و نهادهای بین المللی با آمریکایی ها را بعد از حادثه ساختگی ۱۱ سپتامبر عنوان کرد و افزود: اگر نقش مؤثر آمریکایی ها در نقض حقوق بشر در سراسر جهان افشا شود، آنها مقبولیت خود را در نزد افکار عمومی از دست می دهند.
 

پاک آیین با اشاره به کشتار، وحشی گری، تجاوز و جنایت های آمریکایی ها در بگرام، ابوغریب، گوانتانامو و پایگاههای نظامی آنها در دیگر کشورها، تصریح کرد: به هر میزان این جنایات افشا شود، در افول و شکست آمریکا مؤثر خواهد بود.
 

معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبری با بیان اینکه متفکران آمریکایی به عدم وجود اخلاق در قدرت معتقد بوده و جنگ و جنایت و تجاوز در هنگام قدرت را مباح می دانند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با این تفکر ارتش خود به دیگر کشورها فرستاده و از ایادی جنایتکار خود در منطقه حمایت می کنند. افشای جنایات آمریکایی ها با زمینه سازی تمدن نوین اسلامی ارتباط مستقیم دارد. پشتوانه تمامی اقدامات آمریکایی ها، تفکر لیبرال دموکراسی است که در صورت تضعیف و نابودی، زمینه برای شناخت هرچه بیشتر مکتب والای اسلام فراهم می شود.


جنایات هولناک امریکایی ها غیر قابل شمارش است
 

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی نیز در این نشست ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی آمریکایی ها و ایادی آنها علیه ملت غیور ایران اسلامی، گفت: شعار "مرگ بر آمریکا" هیچگاه نباید فراموش شده و باید نسل به نسل به آیندگان منتقل شود، زیرا در اقصی نقاط جهان هرکجا جنایتی علیه بشریت صورت می پذیرد، دست جنایتکار آمریکایی ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم دیده می شود.
 

وی با اشاره به صدها هزار انسان بی گناه که در کشورهای مختلف توسط آمریکایی ها به طرز فجیع به قتل رسیده، آواره شده و یا شکنجه شده اند، تصریح کرد: آنها حتی به سرخ پوستان بومی آمریکا هم رحم نکرده و از ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت آنها، اکنون کمتر از ۲۰۰ هزار نفر باقی مانده است و حقیقتا نمی توانیم اسم «انسان» را بر روی آنها بگذاریم.
 

معاون دادستان کل کشور با اشاره به انجام آزمایشات دارویی بر روی برده ها و رنگین پوستان آمریکا، گفت: با این حجم از جنایات وحشتناک، آنها خود را مدافع حقوق بشر می دانند، در حالی که مسؤول تمامی جنایت ها، فسادها و تباهی ها در سراسر جهان هستند و امروز در تمامی کشورها که رد جنایات آنها مشهود است، چهره بسیار منفوری دارند.


وی با بیان اینکه آینده از آن اسلام است و جبهه کفر و استکبار به زودی رو به زوال رفته و نابود می شود، اظهار داشت: نیروهای نظامی کشورمان با اقتدار پهباد فوق پیشرفته آمریکایی ها را سرنگون می کند، اما چون با آن جنایتکاران متفاوت هستند، هواپیمای مسافربری را نشانه نمی گیرند و همین چهره انسانی و انقلابی به سرعت در حال رشد و نمو است.


جنایات های امریکا از زبان دبیر کمیته مردمی یمن

سید صادق الشرفی نیز با اشاره به اینکه امریکا جنایتهای بیشماری بر مردم کشورهای دنیا تحمیل کرده، افزود: سیطره بر مردم بومی آمریکا و کشتن مردم بومی آن سرزمین اولین جنابت آمریکا بود و این کشور بر روی استخوان های مردم بنا نهاده شده است. آمریکا در برخی جنایت ها بصورت مستقیم وارد عمل شده و کشورهای دیگر را به خاک و خون کشیده است مانند عراق، افغانستان و غیره و در برخی دیگر نیز بصورت غیرمستقیم مردم را تحت سیطره قرار می دهد مانند آن چیزی که امروز در کشوری مانند بحرین صورت می گیرد.
 

 وی تاکید کرد: فروش سلاح برای کشتار مردم بی گناه، حمایت از شبه نظامیان داعش و گروه های توریستی نوع سوم از جنایت های آمریکا است. تبعیض نژادی و ایجاد محدودیت برای رنگین پوستان نوع چهارم از جنایت های آمریکا است و قومیت های غیرآمریکایی در آن کشور با محدودیت های شدیدی روبه رو هستند.


امریکا تمام تعهدات حقوق بشری را نقض کرده است


اسکات جان ویتکوویچ، استاد دانشگاه هاروارد در ادامه این نشست گفت: سازوکارهای بین المللی تاکنون نتوانسته موازین حقوق بشری را به درستی اجرا و با ناقضان حقوق بشر برخورد کنند و حتی در بسیاری از موارد مانند مساله فلسطین نهادهای بین المللی پشتیبان جنایت های مستکبران بوده است.
 

وی افزود: از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به افرادی که مورد ظلم آمریکا قرار گرفته اند پناهندگی سیاسی داده و امنیت آنها را تامین کند تا با هدایت و افشاگری های آنها زمینه برای برملا شدن سیاست های پلید و سقوط آمریکای جنایت کار بیش از گذشته شتاب بگیرد. من به دلیل پذیرفتن دین اسلام و محکوم کردن جنایت های جنگی آمریکا در عراق و افغانستان بیش از ۷ سال در زندان های آمریکا شکنجه شدم.


تمدن غرب برمبنای منافع مادی بنا شده

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری با بیان اینه پایه تفکرات حکمرانان غربی بر مبنای عقاید ماکیاولی و نیچه بنا نهاده شده ، گفت: مکتب قدرت و زور از نظریه تکامل داروین و بقای انسان اصلح نیز بهره برده است و در این مکتب انسانهای برتر و کامل می توانند در جهان معاصر زندگی کنند و افراد ضعیف باید به طرق مختلف از میان بروند.
 

مظفری ابراز کرد: تمدن غرب برای رسیدن به منافع خود دو راه قانون و زور را از همان ابتدا پذیرفته است و حقوق بشر صرفا دستاویزی برای رسیدن به منافع سیاسی و مادی آنها در صورت عدم تمکین کشورهای مستقل در برابر آنها است. نیچه جنگ و تنازع بقا را اصل می داند و از نظر او هر انسان که بتواند در این جنگ باقی بماند، شایسته زیستن است.

 

رئیس کل دادگستری استان قم یادآور شد: آمریکا وقتی می خواهد یک انگیزه شوم را عملی کند، در مرحله نخست یک انگ نقض حقوق بشر افراد می زند و سپس به اجرای مقاصد ظالمانه خود می پردازد. تفکر زور از قرن ۱۶ میلادی حاکم است و در این تفکر اگر لازم باشد انسان باید دست به فریبکاری و زور بزند؛ آمریکا هم پیرو این تفکر است.


آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج از این کشور است


اسماعیل دانش نیز در این نشست اظهار داشت: آموزش و پشتیبانی از گروه های تروریستی، تشکیل و حمایت از گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و غیره، حمایت از قوانین برده داری توسط گروه های افراطی در جهان اسلام، تلاش برای براندازی نظام سوریه، ترور دانشمندان هسته ای ایران، حمایت از اشغال یمن و افغانستان، حمله به عراق، حمله به سکوهای نفتی ایران و غیره تنها بخشی از جنایت های این کشور است.
 

استاد دانشگاه رابعه بلخی افغانستان تاکید کرد: استفاده از سلاح های شیمایی و کشتن ۲.۵ میلیون تن از مردم ویتنام، قتل عام سرخپوستان، بهره کشی از بومیان منطقه، تیرباران آلمانی ها در جنگ جهانی دوم، شکنجه زندانیان، حمایت از جنایت های اسرائیل، تحریم کشورهای غیرهمسو، حمایت از کشتار مردم توسط رژیم پهلوی و نقض حقوق بشر پناهجویان نیز گوشه دیگری از بی توجهی آمریکا به حقوق بشر است.


وی افزود: سابقه جنایت و درگیری های ایالات متحده در کشورهای مختلف در دو قرن اخیر نشان داده که حقوق بشر از نظر آنها با نابودی و کشتن انسانهای بی گناه مساوی است. در اندیشه توحیدی حقوق بشر ذاتی هر انسان است و این مفهوم هرگز در هیچ زمان و سرزمینی نمی تواند سلب و یا محدود گردد. حقوق بشر اساسی ترین حقی است که هر انسان بر مبنای نوع بشر بودن آن را داراست و این حقوق به هیچ وجه قابل سلب، محدودیت و انتقال پذیری نیست.
 

دانش در پایان تصریح کرد: آمریکا که خود را مدعی اصلی حقوق بشر می داند، بزرگترین ناقض حقوق بشر در داخل و خارج ایالات متحده است و مردم مظلوم در کشورهای دنیا ظلم های بیشماری بخاطر تامین منافع این کشور را متحمل شده اند. آمریکا از حقوق بشر به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف و منافع مادی و سیاسی خود استفاده می کند تا به وسیله آن رقبای خود را با ایجاد جنگ و درگیری از صحنه خارج کند.

 

ارسال نظر: