X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 تیر 1400
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس عنوان کرد:
تعداد بازدید خبر : 84
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 02:03 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 01:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 13 تیر,1400 | 04:55 ب.ظ

ترور ۱۷ هزار ایرانی با چراغ سبز آمریکا

  • ترور ۱۷ هزار ایرانی با چراغ سبز آمریکا
رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: آمریکا جنایات متعددی علیه ملت‌ها تحت لوای حقوق بشر صورت داده است؛ به‌ویژه علیه ملت ایران که طی ۴۰ سال گذشته بارها و بارها حقوق ملت ما را نقض کرده و هیچ‌وقت نسبت به این وقایع و فجایع پاسخگو نبوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی»، اظهار داشت: این هفته که به پیشنهاد مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده فرصت خوبی برای بازخوانی پرونده سیاه آمریکا در زمینه حقوق بشر است.

 

وی افزود: آمریکا جنایات متعددی علیه ملت‌ها تحت لوای حقوق بشر صورت داده است؛ به ویژه علیه ملت ایران که طی ۴۰ سال گذشته بار‌ها و بار‌ها حقوق ملت ما را نقض کرده و هیچ وقت نسبت به این وقایع و فجایع پاسخگو نبوده است.

 

رئیس کمیته حقوق بشر تصریح کرد: ۱۷ هزار هم‌وطن ما اعم از زن، کودک، پیر و جوان توسط گروه‌های تروریستی و با چراغ سبز و حمایت آمریکا به شهادت رسیدند. همچنین آمریکا در به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای ما توسط گروه‌های تروریستی نقش داشته است.

 

این نماینده مجلس تاکید کرد: آخرین جنایتی که آمریکا علیه ملت ایران صورت داد، شهادت حاج قاسم سلیمانی بود؛ این جنایت آمریکا به هیچ وجه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و یک لکه ننگی برای آمریکاست که باید به افکار عمومی جهان پاسخ دهد؛ سردار سلیمانی چهره محبوب قلب‌های ملت‌های مظلوم دنیا بود.

 

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی بزرگترین مدافع واقعی حقوق بشر در جهان شناخته می‌شود، گفت: سردار سلیمانی توانست شَر داعش را از سر ملت‌های منطقه کم کند و داعش را شکست دهد و جان ملت‌ها را نجات دهد. همچنین جنایت آمریکا پیرو حمله به هواپیمای مسافربری که باعث به شهادت رساندن حدود ۳۰۰ نفر از هموطنان ما شد نیز یکی دیگر از برگ‌های ننگین پرونده حقوق بشر آمریکایی است.

 

رئیس «کمیته حقوق بشر» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: این یک هفته فرصت مغتنمی است که ماهیت آمریکا بیش از گذشته به ملت‌های دنیا معرفی شود البته نیاز است تا تشکل‌های بین‌المللی و NGO ها در عرصه مجامع جهانی نسبت به جنایات آمریکا اقامه دعوی کنند و پیگیری‌های حقوقی لازم را داشته باشند.

 

ارسال نظر: