X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 تیر 1400
تعداد بازدید خبر : 116
تاریخ ثبت : شنبه, 05 تیر,1400 | 12:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 تیر,1400 | 12:45 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 تیر,1400 | 12:58 ب.ظ

دستور سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری وضعیت ایمنی اتوبوس‌ها

  • دستور سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری وضعیت ایمنی اتوبوس‌ها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وقوع دو حادثه تلخ اخیر و جانباختگان خبرنگاران و سربازان وطن گفت: وضعیت ایمنی اتوبوس‌ها بررسی می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان امروز شنبه، در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و به ویژه شهدای هفتم تیر، اظهار داشت: این روزها چند حادثه همه را غمگین کرده است؛ حادثه جانباختگان دو تن از خبرنگاران و جانباختگان سربازان وطن در حادثه جاده‌ای را تسلیت می گویم و برای مصدومان آرزوی شفای عامل دارم.
 

درویشیان افزود: به همکارانمان گفتیم علت حوادث و وضعیت ایمنی اتوبوس ها را بررسی کنند البته پرونده هایی در دادگستری استان ها تشکیل شده است. ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه دوم تیر برای بازدید از طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان در ۱۵ کیلومتری این شهرستان دچار حادثه شد. این حادثه بعدازظهر در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر رخ داد.
ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا در این حادثه غم انگیز جان خود را از دست دادند.
 

وی ادامه داد: همچنین بر حادثه واژگونی اتوبوس حامل سرباز معلمان استان سیستان و بلوچستان در دهستان دهشیر شهرستان تفت استان یزد که ساعت ۶ صبح روز سوم تیرماه رخ داد، هفت سرنشین فوت کرده و ۲۶ نفر مصدوم شدند که پنج نفر از فوت شدگان، سربازمعلم بودند.
 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره اقدامات این سازمان در زمینه کرونا گفت: از ابتدای شیوع این ویروس به ویژه در سال ٩٩، بیش از صد گزارش و هشدار به رییس جمهوری، معاون اول، وزیر بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی داده شد. در زمینه تولید واکسن هم همکاران ما در وزارت بهداشت مستقر و به جد فرایند تولید به ویژه در رابطه با چهار شرکتی که تولید را برعهده دارند، پیگیری می‌کنند. سازمان بازرسی کل کشور در رابطه با اعطای مجوزهای لازم و ترخیص مواد اولیه در گمرک پیگیری قاطع داشته است.


وی درباره اقدامات این سازمان درباره قطعی برق نیز گفت: پس از ماموریت رئیس قوه قضائیه به سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور این موضوع را بررسی کردیم و بازرسی فوق‌العاده‌ای هم با همکاری دادستانی انجام دادیم و همکاران ما در وزارت نیرو درحال بررسی موضوع هستند. یکی‌از موضوعاتی که باعث قطعی برق شد این بود که به موجب قانون سالانه پنج هزار مگابایت باید به تولید برق اضافه شود اما اکنون کمتر از ۵۰ درصد این موضوع اجرایی شده و وزیر نیرو هم علت آن را کمبود بودجه و تخصیص اعتبار اعلام کرده است.


درویشیان فقدان جذابیت سرمایه گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش بارندگی در سال‌های اخیر، گرمی هوا، تولید رمز ارزها را از دیگر علل قطعی برقی اعلام کرد.
 

وی اضافه کرد: حدود دو هزار مگابات برق برای تولید رمز ارزها استفاده می‌شود و حدود ۳۰۰ مگابات رمز ارز مجوز دارند و بقیه غیرمجاز است که رییس‌جمهوری دستور ممنوعیت استخراج رمز ارزها را در همین راستا صادر کرد.

 

ارسال نظر: