X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 تیر 1400
رئیس جمهور منتخب مردم ایران:
تعداد بازدید خبر : 73
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 10:29 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 10:15 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 01 تیر,1400 | 10:29 ق.ظ

کشورهای غربی چه پاسخی برای پناه دادن به تروریست‌ها دارند؟

  • کشورهای غربی چه پاسخی برای پناه دادن به تروریست‌ها دارند؟

رئیس جمهور منتخب مردم ایران گفت: کشورهای غربی از اینکه پناهگاه تروریست هایی شده اند که ۱۷ هزار نفر را در جمهوری اسلامی ایران به خاک وخون کشیده اند چه پاسخی دارند؟


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله رئیسی ، رئیس جمهور منتخب مردم ایران در اولین نشست خبری با حضور ۳۸۰ نماینده از «۲۰۱ رسانه داخلی و خارجی» با بیان اینکه حضور ملت بزرگ ایران که ساعت‌ها پای صندوق‌های رأی قرار داشتند علی‌رغم برخی گله‌مندی‌ها از وضع و شرایط اقتصادی صورت گرفت، اظهار داشت: این حضور پیام‌های مختلفی داشت؛ یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در وضعیت و شرایط اقتصادی و زندگی آن‌ها بود. پیام ملت ایران پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه اجرای عدالت در تمام شئون زندگی آن‌ها بود.

 

آمریکا موظف است که تمام تحریم‌های ظالمانه نسبت به ایران را رفع کند


آیت الله رئیسی در خصوص تحریم های اعمال شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران گفت: در مورد تحریم‌ها، آمریکا موظف است که تمام تحریم‌های ظالمانه نسبت به ایران را رفع کند و آنچه بارها تأکید کرده‌اند هم در این دولت و دولت آینده رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود.

 

حقوق بشر محوری‌ترین نکته‌ تمام مسئولیت‌های بنده است


رئیس جمهور منتخب مردم در پاسخ به سؤال خبرنگار الجزیره انگلیسی، که درباره اتهامات برخی از سازمان‌های حقوق بشری، گفت:  من از ابتدای مسئولیت به‌عنوان یک حقوق‌دان همواره مدافع حقوق مردم بودم، حقوق بشر محوری‌ترین نکته‌ای بوده که بنده در تمام مسئولیت‌هایی که داشتم دنبال کردم.

 

آیت الله رئیسی افزود: آنان که اتهام می‌زنند باید گفت که امروز ما در جایگاه مدعی حقوق انسان قرار داریم، همواره این مسئولیت را در جهت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان انجام دادم، کسانی که در حقوق انسان‌ها اخلال ایجاد کردند و دست به حرکات داعشی و اقدامات ضد امنیتی زدند، همواره در دستگاه قضایی و به‌عنوان یک قاضی مدعی حقوق انسان‌ها و در جایگاه دفاع از حقوق بشر بودم.


وی تصریح کرد: امروز کسانی که در دنیا حقوق بشر را نقض می‌کنند باید پاسخگو باشند، که چگونه جلوی همه مردم دنیا حقوق انسان‌ها را نقض می‌کنند، اگر یک حقوق‌دان و یک قاضی و یک دادستان در کسوت قضاوت از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع کرده است او باید موردتقدیر و تشویق قرار بگیرد که امنیت شما مردم را در مقابل هجوم‌ها و تهدید‌ها حفظ کرده است. افتخار بنده در کسوت دادستان هرکجا که بودم دفاع از حقوق، امنیت و آسایش مردم بوده و در این راستا تلاش خواهم کرد، امروز هم در جایگاه ریاست جمهوری خود را به دفاع از حقوق بشر از هر قومی و با هر گویشی و در هرکجا از دنیا باشم موظف می‌دانم.
 

۷ تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن یاران ایشان جلوه‌ای از سیاه دلی منافقین و جنایت هولناک آن‌ها است
 

آیت الله رئیسی در پاسخ به سؤال خبرگزاری AFP فرانسه که پرسید شما  دکتر سید محمد بهشتی را الگوی حکمرانی نامیده بودید، چه نسبتی بین دیدگاه‌های شما برای حکمرانی و نظریات ایشان وجود دارد، گفت: در آستانه ایام شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی هستیم ۷ تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن یاران ایشان جلوه‌ای از سیاه دلی منافقین و جنایت هولناک آن‌ها است؛ و یک جلوه‌ای از حمایت برخی کشور‌های مدعی حقوق انسان و حقوق بشر از منافقین است.


رئیس جمهور منتخب مردم کشورمان افزود: سئوال ما این است که چرا قاتلان شهید بهشتی، شهید رجایی و شهید باهنر امروز پناه خودشان را بعضی از کشورهای غربی قرار داده‌اند؟! آنانی که مدعی حقوق انسان و حقوق بشر هستند چه پاسخی به افکار عمومی و رسانه‌های جهان می‌دهند که کشور آن‌ها پناهگاه برای کسانی شده که رسماً اعلام کردند ۱۷ هزار نفر را در کشور ما به خاک و خون کشیدند که یکی از آن‌ها شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی است.
 

رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: شخصیت آیت‌الله بهشتی شخصیت بسیار جامعی بود. از جلوه‌های مهم درسیره زندگی آیت‌الله بهشتی اخلاص، عقلانیت، معنویت، اخلاق، عدالت‌خواهی و حق‌خواهی ایشان بود. من به عنوان یک شاگرد مکتب ایشان به نظرم آنچه که آیت‌الله بهشتی را بسیار شاخص می‌کرد مسئله توجه ایشان به مردم و مردم باوری بود در دنیا اسم مردم را همه سیاست‌مداران و سیاست ورزان می‌برند، اما بعضاً تشریفاتی است. امام (ره) و آیت‌الله بهشتی مردم را باور داشتند و این توجه به مردم به‌اصطلاح تشریفاتی نبود و حقیقتاً به مردم علاقه‌مند بودند.

 

ارسال نظر: