X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 290
تاریخ ثبت : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 31 خرداد,1400 | 04:43 ب.ظ

تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت

  • تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در دولت

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در توئیتی از تصویب قانون حمایت از کودکان ونوجوانان در دولت خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، معصومه ابتکار با انتشار توییتی نوشت:‌ گامی برای کودکان ایران زمین دیروز بعد از چندین ماه تلاش آیین نامه اجرایی «قانون حمایت از کودکان و نوجوانان» به تصویب دولت رسید، تقسیم کار بین دستگاه ها برای شناسایی و حمایت کودکان آسیب دیده تقویت اورژانس اجتماعی ۱۲۳ و پیشگیری و آموزش #حقوق _ کودک برخی از مفاد این آیین نامه مهم است.
 



 

در جلسه روز یکشنبه هیات دولت آیین نامه اجرایی موضوع تبصره ماده (۶ ) قانون حمایت از اطفال و نوجوانان به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به منظور شناسایی و حمایت از این اطفال و نوجوانان به تصویب رسید.
 

مطابق این آیین نامه، طفل و نوجوان در معرض خطر، فردی است که با توجه به ماده (۳)  قانون فوق، در معرض بزه دیدگی یا ورود آسیب به سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، اخلاقی، امنیت و یا وضعیت آموزشی وی قرار گرفته است، همچنین طفل و نوجوان بزه‌دیده نیز به فردی اطلاق می شود که از وقوع جرم متحمل ضرر و زیان شده است.

براین اساس، سازمان بهزیستی که مسئولیت اصلی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده را برعهده دارد، با مشارکت دستگاه‎های اجرایی، نهادهای حمایتی و مددکاران اجتماعی نسبت به شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی این گروه اقدام می کند.

 

ارسال نظر: