X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 29 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 271
تاریخ ثبت : شنبه, 29 خرداد,1400 | 02:18 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 29 خرداد,1400 | 08:33 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 29 خرداد,1400 | 02:47 ب.ظ

تبلور غیرت ملی اقلیت‌های دینی در روز انتخابات

  • تبلور غیرت ملی اقلیت‌های دینی در روز انتخابات

 روز ۲۸ خرداد به پایان رسید و ملت سرافراز ایران در کنار اقلیت های دینی با حضور در پای صندوق های رای، غیرت ملی خود را به نمایش گذاشتند و میثاقی دوباره با آرمان های امام راحل و انقلاب بستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روز گذشته ( جمعه) ملت سرافراز و غیور ایران بار دیگر با حضور گسترده و پرشور در انتخابات ریاست جمهوری، صحنه های با شکوهی را آفریدند .


از آغازین ساعات صبح روز جمعه و از موعد مقرر برای حضور درپای صندوق های رای، شهرها و روستاهای کشورمان جلوه دیگری به خود گرفت و در کنار سایر شهروندان کشورمان اقلیت های دینی نیز از هر شهری و روستایی همپای هموطنان مسلمان خود، خاطره ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ را تداعی کردند و مُهر باطلی بر رویای شوم دشمنان زدند.

 بیش از ۴۰ سال است که دشمنان این سرزمین شعار عدم حضور در انتخابات مختلف را سرداده اند آنها هزاران نقشه طراحی کرده اند تا نظام را ساقط کرده و حکومت دلخواه خود را حاکم کنند؛ آنها امسال هم شعار «رای بی رای» را سرداده و با بهره گیری از مشکلات موجود سعی در تخریب ذهن مردم کردند ولی هموطنان اقلیت دینی کشورمان همگی آمدند تا ثابت کنند نقشه های شوم دشمنان این مرز و بوم خوابی بیش نیست.
 

مدعیان حقوق بشر، قیّم من نیستند
 

"یوناتن بت کلیا" نماینده سابق آشوریان ایران در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزار یانتخابات در کشورمان، گفت: من برای ایرانی مقتدر رای دادم؛ برای اینکه ثابت کنم مدعیان حقوق بشر قیّم من نیستند و خودمان سرنوشت ایرانمان را خواهیم ساخت. 
 

وی افزود: من رای دادم تا به کشورم خدشه ای وارد نشود؛ تا ایران سربلند، سربلند بماند و چشم دشمنان ایران کور شود.
 

ملت ایران به بلوغ فکری رسیده است
 

"لودریک یوحنا" یکی از هموطنان ارمنی با بیان اینکه در ایران، مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، ارمنی و آشوری برای تعیین سرنوشت خود به مشارکت بیشتر و پیشی گرفتن از اقوام دیگر می‌پردازند، افزود: این تفاوت، امتیازی زیبا برای جمهوری اسلامی ایران و به ویژه آذربایجان و ارومیه است.


وی تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه برای وارونه جلوه دادن انتخابات ایران سرمایه‌گذاری می کنند ولی آنچه اتفاق می افتد، برخلاف خیال واهی آنهاست.


رای ما مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است
 

"شارلی انویه تکیه" نماینده مسیحیان آشوری کلدانی کاتولیک ایران در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه گفت:  حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، پاسخ محکمی به یاوه گویان غربی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی ادامه داد: این حضور پرشور، نشانه تعامل اقوام و ادیان در ایران اسلامی است و ما مسیحیان نیز با رعایت حقوق شهروندی و آزادی کامل پا به پای برادران و خواهران مسلمان خود برگ زرین دیگری را در انتخابات روز گذشته رقم زدیم. شهدای انقلاب اسلامی داوطلبانه در جبهه های جنگ با دشمنان انقلاب و ایران اسلامی، حضور یافته و آنان را شکست دادند و در این برهه مهم و حساس تاریخی، راه آنان را ادامه می دهیم و بار دیگر دشمنان را شکست می دهیم.
 

ایرانی ها با رفتن بر صندوق رای سرنوشتشان را رقم زدند
 

داریاووش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز گفت: خوشحال هستم که یک بار دیگر توفیق شد تا در انتخابات شرکت کنم. حضور در انتخابات واجب ملی برای مردم ایران است و ملت ما  با انتخاب خودشان برای پیشبرد اهداف کشور قدم بر می دارند. هر ایرانی که این خاک را دوست دارد، به وظیفه خود عمل کرد و به پای صندوق های رای رفت و انتخاب خود را رقم زد.
 

مشارکت مردم در انتخابات ضربه سختی بر پیکر کج‌اندیشان بود
 

استانلی سیمونر رییس انجمن آشوریان ارومیه نیز درباره انتخابات اظهار داشت: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای ضربه سختی به کج اندیشان بود. ما در کشوری زندگی می کنیم که ‌برای استقلال آن وهمچنین انقلاب ونظام، خون های زیادی ریخته شده بنابراین رای دادن و حاضر شدن پای صندوق های رای صیانت از خون شهداست.
 

وی ادامه داد: کسانی که تصور می کردند با تبلیغاتشان مانع حضور مردم در انتخابات می شوند و وجهه نظام را زیر سوال می برند، آنچه روز جمعه دیدند برخلاف تصور آنان بود و ‌همانند انتخابات گذشته نقشه هایشان خنثی شد. حضور درپای صندوق های رای، سهیم شدن در سرنوشت و ‌آینده کشور است. باید بدانیم عزت و شرف ایرانی به دست خود ایرانی باید حفظ شود.

 

ارسال نظر: