X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 407
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 خرداد,1400 | 12:43 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 خرداد,1400 | 12:10 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 خرداد,1400 | 12:44 ب.ظ

اثبات بی گناهی یک زندانی امریکایی پس از 36 سال بدون پرداخت غرامت!

  • اثبات بی گناهی یک زندانی امریکایی پس از 36 سال بدون پرداخت غرامت!

دولت امریکا از پرداخت غرامت به مردی که پس از 36 سال زندان بی‌گناهی‌اش به اثبات رسید، امتناع می کند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، فردریک ویچل، 36 سال به اتهام یک قتل در زندان ایالتی امریکا زندانی بوده و حالا که بی‌گناهیش ثابت شده از زندان آزاد شده است اما به نظر نمی‌رسد دولت آمریکا بخواهد غرامت این 36 سال را به او پرداخت کند!

بر اساس گزارش بوستون_گلوب، ویچل که در سال 1981 زندانی شده و حالا 69 سال سن دارد، از ایالت ماساچوست آمریکا شکایت کرده و خواهان غرامت یک میلیون دلاری شده است با این حال دادگاه اعلام کرده است که ریچل می‌دانسته قاتل واقعی چه کسی است و چون او را معرفی نکرده، نمی تواند غرامتی از این ایالت بگیرد.

وکیل ویچل در رد شکایت موکلش از سوی دادگاه اعلام کرد که استدلال دولت "سیستم عدالت را در ایالات متحده تحقیر می کند."


مارک لووی ریس ، وکیل مدافع ویچل همچنین می‌گوید: "به مدت 40 سال موکلش به دادگاه اعلام کرده که فردی را در حال فرار از صحنه قتل دیده و شاید او خود قاتل باشد. اکنون دولت امریکا پس از سالها بی گناهی ویچل زمانی که فهمید این دلیل محکمه پسندی نیست و شواهد کافی برای دادگاه وجود ندارد می خواهد با داستان پردازی از پرداختن غرامت به موکلم شانه خالی کند."

مورا هیلی، دادستان کل از اظهار نظر در مورد پرونده ویچل خودداری می کند، اما  در خصوص  روند این پرونده و پرداخت غرامت می گوید:  هدف دفتر وی " پیش بردن" این پرونده است یا با حل این پرونده قضایی یا اجازه دادن به قاضی یا هیئت منصفه که در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.


وی همچنین با صدور بیانیه ای از سوی دادستانی تاکید کرد: محکوم کردن افراد بی گناه نه تنها برای خود فرد سابقه محکومیت به جا می گذارد و عمر او را هدر می دهد، بلکه خانواده اور ار نیز قربانی این شرایط سخت می کند.

 

ارسال نظر: