X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 292
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 25 خرداد,1400 | 06:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 25 خرداد,1400 | 06:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 26 خرداد,1400 | 04:45 ب.ظ

اعتراض سازمان ملل به سوئیس به جهت نگهداری یک زندانی در انفرادی به مدت 3 سال

  • اعتراض سازمان ملل به سوئیس به جهت نگهداری یک زندانی در انفرادی به مدت 3 سال

گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه منع شکنجه با صدور بیانیه عمومی نسبت به نگهداری یک فرد محکوم در سوئیس به مدت سه سال در زندان انفرادی مراتب اعتراض خود را به این کشور اعلام کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نیلز ملزر، گزارشگر شورای حقوق بشر سازمان ملل در زمینه منع شکنجه با صدور بیانیه عمومی نسبت به نگهداری یک فرد محکوم در سوئیس به مدت سه سال در زندان انفرادی مراتب اعتراض خود را به این کشور اعلام کرد و ضمن شکنجه توصیف کردن این رفتار علیه زندانی و محکومیت عملکرد دولت سوئیس ، یادآور شد که برابر قواعد سازمان ملل در زمینه حداقل رفتار استاندارد با زندانیان، مدت زمان مجاز نگهداری زندانی در سلول انفرادی حداکثر تا 15 روز است نه اینکه سه سال یک فرد بازداشتی یا محکوم را  ولو با جرم سنگین در انفرادی نگه دارد.


طبق گزارش سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل، برایان کی، 25 ساله که پیش از این در رسانه های سوئیس با نام "کارلوس" به دلیل محافظت از هویتش معرفی شده بود از سن 11 سالگی بارها بازداشت شده و از زمانی که در سلول انفرادی نگهداری شده از معالجات پزشکی محروم بوده است . وی که یک ورزشکار رزمی کار است از ملاقات با خانواده و تمیرنات ورزشی نیز محروم شده است.

در قوانین سازمان ملل در مورد زندانها موسوم به قواعد نلسون ماندلا طی مواد 37 تا 46 چارچوب های مربوط به تدابیر انضباطی یا محدودیت آور پیش بینی شده است.

در ماده 44 امکان اعزام زندانی به سلول انفرادی برای 22 ساعت به عنوان تدبیری انضباطی در مواجهه با اقدامات خطرناک زندانی پیش بینی شده و تاکید گردیده که به هیچ عنوان این تدبیر نباید بیش از 15 روز ادامه یابد.

عملکرد دولت سوئیس نشان می دهد که نقض حقوق بشر زندانیان تنها مربوط به کشورهای در حال توسعه نیست بلکه در کشورهای توسعه یافته نیز با همه پیشرفت ها به همین وضوح نقض حقوق بشری صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر: