X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 170
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 03:39 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 03:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 خرداد,1400 | 03:46 ب.ظ

پیگیری مطالبات بانوان ارامنه در فراکسیون زنان مجلس

  • پیگیری مطالبات بانوان ارامنه در فراکسیون زنان مجلس

 نمایندگان زن انجمن های ارامنه به منظور بیان مطالباتشان در نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز با حضور نمایندگان زن انجمن‌های علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، حقوقی ارامنه، کلیساها و باشگاه ورزشی آرارات به منظور بیان مشکلات و مطالبات آن‌ها برگزار شد.
 

آرا شاوردیان در ابتدای این نشست، گفت: جامعه ارامنه از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیوسته در عرصه های مختلف اعم از دفاع مقدس، سازندگی و علمی حضوری فعال داشته اند.
 

نماینده مردم مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس ادامه داد: امروز نمایندگانی از انجمن های ارامنه در حوزه های علمی، فرهنگی، هنری، حقوقی و دینی در این نشست حضور پیدا کردند ضمن اینکه موفقیت های کنونی ارامنه مرهون زحمات بانوانی است که به صورت شبانه روزی در این انجمن ها فعالیت دارند.
 

وی تصریح کرد: اغلب انجمن های خیریه ارامنه توسط بانوان اداره می شود ضمن اینکه این قشر نقش مهمی در برگزاری مراسم های مذهبی و اداره امورات کلیساها نیز ایفا می کنند.


ارتباط بین نمایندگان انجمن های ارامنه با فراکسیون زنان تداوم می یابد

فاطمه قاسم پور در ادامه به تشریح روند قانونگذاری و نظارت مجلس و نحوه ورود فراکسیون زنان به مسائل مرتبط با حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت: شناسایی خلاءهای حقوقی و تقنینی در حوزه زنان و  خانواده و پیگیری موضوعات اجتماعی از مهم ترین اقدامات این فراکسیون است که از طریق ارتباط مستقیم با اقشار مختلف به شناسایی دغدغه ها و نیازمندی های آن ها پرداخته و در نهایت برای رفع آن ها تلاش می کنیم.
 

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان انجمن های ارامنه حاضر در نشست ادامه داد: مشکلات موجود در مسیر تشکیل خانواده و چالش های ناشی از طلاق مهم ترین موضوعی است که در شرایط کنونی توسط این فراکسیون پیگیری می شود بنابراین از شما می خواهیم که گزارشی از این معضلات در بین جامعه ارامنه به این فراکسیون ارائه دهید.

قاسم پور در پایان یادآور شد: رفع مشکلات زنان ارامنه در گرو تداوم این ارتباط بوده و قطعا فراکسیون زنان در جهت تحقق مطالبات شما تلاش خواهد کرد.
 

اتحاد بین مسلمانان و سایر ادیان باعث تسریع روند تحقق اهداف کشور می‌شود

در ادامه این نشست عفت شریعتی کوهبنانی، گفت: ما نمایندگان کل زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، هستیم بنابراین تلاش می کنیم با علم و تعهد و اتحاد کشور را به سمت توسعه پیش ببریم ضمن اینکه عظمت ایران برای همگان است و تمام ادیان از آن بهره مند می شوند.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، افزود: قطعا نظر و ارائه طریق از سوی شما نقش مهمی در پیشبرد اهدافمان در زمینه‌های مختلف خواهد داشت و فراکسیون زنان در حوزه تقنین و نظارت از آن‌ها بهره‌مند خواهد شد.


ضرورت تقویت زیرساخت های انجمن های ارامنه

فاطمه محمدبیگی در ادامه از نمایندگان زن انجمن های ارامنه خواست تا آمار دقیقی از زنان سرپرست خانوار خود که با مشکلات معیشتی مواجه هستند به فراکسیون زنان مجلس ارائه دهند.  
 

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ما 15 نماینده زن در مجلس وکیل تمام زنان هستیم که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در این زمینه بار سنگینی را به دوش می کشیم ضمن اینکه در این دوره از مجلس مردان فهیمی در کنارمان هستند که برای رفع نیازهای زنان در حوزه تقنین یکپارچه رأی مثبت می دهند کما اینکه ارتقاء اعتبارات در حوزه توانمندسازی زنان در قانون بودجه، حمایت از بهزیستی، تعیین ردیفی برای درمان ناباروری و ارتقاء حقوق مادران و فرزندانشان و تسهیل روند ازدواج جوانان از مصادیق این همکاری است.
 

وی عنوان کرد: ما ارتباط خوبی با اقلیت های دینی داشته و از مشاوره آن ها جهت رفع مشکلاتشان بهره مند می شویم کما اینکه بنده در قزوین از کلیساها بازدید کرده و مراجعان بسیاری از بین ارامنه دارم.
 

محمد بیگی با تاکید بر اینکه ارتقاء تعامل بین نمایندگان زن مجلس و انجمن های ارامنه به تسریع روند مشکلات این قشر منتهی می شود، با استناد به حدیثی از امام علی (ع) خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی در سوریه فارغ از اینکه افراد دارای چه دینی هستند تعداد زیادی از زنان ایزدی و ارامنه را از چنگ داعش نجات داد.
 

وی با یادآوری اینکه ارامنه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند، تاکید کرد: جانفشانی این شهدا باعث شد که امروز با این اتحاد بتوانیم در کنار هم باشیم بنابراین ما وظیفه مهمی در جهت رفع مشکلات شما برعهده داریم.
 

رفع مشکلات کنونی نگاه مادرانه زنان را می‌طلبد

سارا فلاحی نیز در این نشست با بیان اینکه مسائل زنان مشترک است، تصریح کرد: مسائل زنان وقتی به مسئله تبدیل شود راه حل نیز دارد بنابراین ما برای تحقق این مهم هم از بعد تقنین و هم نظارت تلاش خواهیم کرد.
 

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارتقاء ایران آرمان مشترک ما است ضمن اینکه زنان در این بزنگاه چه به لحاظ علمی، چه اجتماعی، چه اقتصادی و چه سیاسی می توانند با نگاه خواهرانه و مادرانه به رفع مشکلات کمک کنند چرا که این قشر فارغ از دیدگاه های سیاسی به دنبال سازندگی بوده و در مدیریت اهل بخشش هستند.
 

در پایان این نشست نیز نمایندگان زن انجمن های ارامنه مطالبات جامعه ارامنه را بیان کردند و از اعضای فراکسیون زنان مجلس خواستند در جهت رفع مشکلاتشان این ارتباط تداوم یابد.

 

ارسال نظر: