X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 15 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 101
تاریخ ثبت : شنبه, 15 خرداد,1400 | 12:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 15 خرداد,1400 | 11:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 خرداد,1400 | 09:58 ق.ظ

کارشناسان سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گور دسته‌جمعی کودکان بومی در کانادا شدند

  • کارشناسان سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گور دسته‌جمعی کودکان بومی در کانادا شدند

کارشناسان مستقل امور حقوق بشر سازمان ملل از مقامات کانادا و کلیسای کاتولیک خواستند، درباره ماجرای یک گور دسته‌جمعی کشف شده که مربوط به کودکان مدرسه بومیان این کشور است ، تحقیقات کامل و جامعی را انجام دهند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل از مقامات دولتی کانادا خواستند تا در مورد این گور دسته‌جمعی کشف شده و همچنین شناسایی عوامل مرگ این کودکان بومی تحقیقات انجام دهند و در راستای شناسایی باقی مانده‌ اجساد در این گور دسته‌جمعی گام بردارند.

این کارشناسان تاکید کردند: عوامل قضایی کانادا باید تحقیقات جنایی در مورد تمامی مرگ‌ومیرهای مشکوک و همچنین اتهام شکنجه و خشونت‌های جنسی علیه کودکان در مدارس بومیان این کشور انجام دهند و عوامل این اقدامات علیه کودکان بومی مادامی که زنده باشند، باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرند و مجازات شوند.

طبق گزارش تارنمای سازمان ملل، این کارشناسان مستقل از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی و ارائه گزارش در مورد یک مسئله خاص مربوط به حقوق بشر در جهان و یا اوضاع حقوق بشری کشوری خاص منصوب شده اند.

کشف گور جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی در استان بریتیش کلمبیای کانادا ، در روزهای اخیر ، در حالی جنجال‌های داخلی و خارجی به دنبال داشته که رسانه های جهان نیز این رویداد تکان دهنده را اشکار شدن فصل تاریکی در وضعیت حقوق بشر کانادا توصیف کرده‌اند.

ارسال نظر: