X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 07 خرداد 1400
نماینده ایران در سازمان ملل:
تعداد بازدید خبر : 156
تاریخ ثبت : شنبه, 08 خرداد,1400 | 10:57 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 07 خرداد,1400 | 10:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 خرداد,1400 | 10:57 ق.ظ

جنایات صهیونیست‌ها نباید بدون مجازات باقی بماند

  • جنایات صهیونیست‌ها نباید بدون مجازات باقی بماند

نماینده دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو گفت: نباید جنایات صهیونیست‌ها ضد مردم فلسطین بدون مجازات باقی بماند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اسماعیل بقائی هامانه در نشست ویژه شورای حقوق بشر برای بررسی موضوع فلسطین، در سخنرانی خود ضمن اشاره به اینکه فلسطین برای دهه‌های متمادی همواره به دلیل اشغالگری‌های مستمر و متمادی رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های خود را از دست داده و کوچک‌تر شده است، افزود، مردم فلسطین تحت محاصره نظامی و ظالمانه‌ترین نقض‌های گسترده و سیستماتیک حقوق بشر و حقوق بشردوستانه قرار داشته اند.

بقایی هامانه افزود: زمانی که مجوز اشغالگری باقی باشد و جنایات وحشیانه جنگی و جنایات علیه بشریت با مصونیت کامل مورد تشویق قرار گیرند، پایانی برای جنایات ارتکابی متصور نخواهد بود.

نماینده دائم ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل در ژنو تاکید کرد: پاسخگویی و تضمین عدالت در قبال جنایاتی که این رژیم علیه فلسطینیان مرتکب شده است باید به خواسته فوری جامعه جهانی تبدیل شود؛ حامیان رِژیم صهیونیستی از جمله کسانی که از آن پشتیبانی نظامی، مادی و سیاسی می‌کنند، یا قربانیان بی گناه را با مجرمان برابر می‌دانند و یا وحشیگری آن‌ها را به عنوان "دفاع از خود" منطقی و مشروع می‌دانند، باید در برابر گستاخ شدن جنایتکاران و ممانعت از اجرای عدالت، پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت، روایتی که قربانیان و متجاوزان را برابر می‌داند هم از نظر حقوقی و هم از نظر اخلاقی بی اساس و غیرانسانی است؛ سازوکار‌های حقوق بشری و به ویژه شورای حقوق بشر باید با مسئولیت پذیری به صورت کاملاً موثر برای پایان دادن به کشتار و پاکسازی فلسطینیان وارد عمل شود. شورا نباید اجازه دهد بی قانونی، وحشی گری و نقض سیستماتیک حقوق بین الملل عادی شود. در این شرایط اهمیت ماده ۷ دستور کار شورای حقوق بشر در بررسی جنایات حقوق بشری رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است.

نماینده کشورمان در پایان سخنرانی خود در شورای حقوق بشر تصریح کرد: تنها راه حل پایدار برای رهایی جهان از این ننگ، برگزاری همه پرسی در سرزمین‌های اشغالی با حضور تمامی فلسطینیان از جمله ساکنین فلسطین، آوارگان و پناهندگان و تحقق حق تعیین سرنوشت فلسطین است.

این نشست ویژه ششم خرداد بنابر درخواست ۶۳ کشور عضو و اعضای ناظر شورای حقوق بشر برای بررسی نقض فاحش حقوق بشر و جنایات ارتکابی رژیم صهیونیستی برگزار شد و با صدور قطعنامه‌ای از سوی کشور‌های عضو شورای حقوق بشر در تضمین رعایت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی و تضمین پاسخگویی به کار خود پایان داد.

 

ارسال نظر: