X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 خرداد 1400
ستاد حقوق بشر:
تعداد بازدید خبر : 154
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 09:28 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 08:17 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 05 خرداد,1400 | 02:07 ب.ظ

نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی باید در ایالات متحده متوقف شود

  • نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی باید در ایالات متحده متوقف شود

ستاد حقوق بشر با انتشار توییتی در سالگرد قتل جورج فلوید به کشتار سیاهان و بی‌عدالتی در ایالات متحده واکنش نشان داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، ستاد حقوق بشر ایران با اشاره به اولین سالگرد قتل جورج فلوید توسط پلیس آمریکا با انتشار توییتی در این زمینه نوشت: در اولین سالگرد قتل جورج فلوید، نه تنها نژادپرستی و بی عدالتی طولانی مدت علیه آفریقایی-آمریکایی‌تبارها بدون تغییر باقی مانده ، بلکه کشتار و نفرت پراکنی علیه آسیایی ها نیز افزایش یافته است.
 

در ادامه توییت ستاد آمده است: نقض حقوق بشر علیه اقلیت‌های قومی باید در ایالات متحده متوقف شود.
 


 

سالگرد جورج فلوید آمریکایی توسط پلیس این کشور در حالی سپری می‌شود که با وجود گذشت یک سال  پس از این واقعه شهرهای مختلف ایالات متحده ناآرام و خشونت و نژادپرستی پلیس در این کشور همچنان قربانی می‌گیرد. قتل فلوید به مانند آتش زیر خاکستر سبب شد تا میلیون‌ها نفر در سراسر آمریکا و دیگر نقاط جهان برای برگزاری بزرگترین اعتراضات مردمی به خیابان‌ها بیایند و خشم و انزجار خود را به نابرابری نژادی در امریکا ابراز کنند.
 

گرچه فشار افکار عمومی موجب شد پلیس خاطی پس از برکناری محاکمه و محکوم شود ولی در قتل هایی که از سال 2013 تا 2020 توسط پلیس انجام شد, در 98.3 درصد موارد هیچگونه اعلام جرمی علیه مامور خاطی صورت نگرفته است.
 

کارشناسان بین المللی بر این باورند که نژادپرستی سیستماتیک در امریکا نهادینه شده و نمی توان به راحتی این سبک از کشتار سیاهپوستان را از بین برد.

 

ارسال نظر: