X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 02 خرداد 1400
تعداد بازدید خبر : 281
تاریخ ثبت : یکشنبه, 02 خرداد,1400 | 04:21 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 02 خرداد,1400 | 04:13 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 02 خرداد,1400 | 04:26 ب.ظ

افزایش شهدای فلسطینی به ۲۴۸ تن/سازمان ملل: درباره حمله به غیرنظامیان تحقیق شود

  • افزایش شهدای فلسطینی به ۲۴۸ تن/سازمان ملل: درباره حمله به غیرنظامیان تحقیق شود

شمار شهدای حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۴۸ تن رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، شمار زخمی‌های شهروندان فلسطینی به یکهزار و ۹۱۰ نفر افزایش یافته است.


بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین مستقر در نوار غزه، از مجموع شهدای  حملات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند. در آخرین گزارش این وزارتخانه شمار شهدای فلسطینی ۲۴۳ نفر اعلام شده بود.


نظامیان اشغالگر صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند. کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، پنجشنبه شب در یک نشست ۳ ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد.

این در حالی است که کارشناسان سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، بدون اشاره صریح به جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ۲۳۰ فلسطینی و زخمی شدن هزاران فلسطینی دیگر بر اثر حملات وحشیانه این رژیم به نوار غزه، خواستار تحقیق در دادگاه کیفری بین المللی در خصوص موارد حمله به غیر نظامیان در فلسطین اشغالی و غزه شدند.

این کارشناسان روز گذشته در بیانیه‌ای از همه طرف‌های منازعه در غزه و اسرائیل خواستند به آتش بس پایبند بمانند و در دادگاه کیفری بین المللی درباره حملات به غیر نظامیان و موارد بزرگ دیگر نقض حقوق بشر تحقیق شود.

آنان از دادگاه کیفری بین اللملی خواستند درباره رفتار‌های همه طرف‌هایی که اساسنامه رم به خصوص جنایات جنگی را نقض می‌کنند؛ تحقیق کند که حمله به غیر نظامیان و نقض جمعی حق داشتن مسکن مناسب از جمله این موارد نقض است.

آنها درخواست کردند درباره اقدامات و سیاست‌هایی که در طول این منازعه رخ داد یا در آن مشارکت شد و شاید در حد جنایت نژادپرستی و جنایات ضد بشری باشد نیز تحقیق شود.

این کارشناسان در پایان افزودند: از اسرائیل و فلسطین و برخی کشور‌های دیگر می‌خواهیم درباره این جنایت تحقیق و علیه کسانی که این جنایات را مرتکب شده اند و بر اساس قوانین ملی شان یا بر اساس اصل سرپرستی قضایی جهانی شکایت کنند تا عملیات پایان دادن به فرار از مجازات آغاز شود.

 

ارسال نظر: