X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 05 آبان 1397
تعداد بازدید خبر : 89
تاریخ ثبت : شنبه, 05 آبان,1397 | 03:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 05 آبان,1397 | 03:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 آبان,1397 | 03:40 ب.ظ

معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه:آمریکا آماده جنگ می شود و روسیه باید برای دفاع از خاک، اصول و ارزش های خود آماده باشد.

  • معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه:آمریکا آماده جنگ می شود و روسیه باید برای دفاع از خاک، اصول و ارزش های خود آماده باشد.
روسیه

معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه:آمریکا آماده جنگ می شود و روسیه باید برای دفاع از خاک، اصول و ارزش های خود آماده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشریکی از مقامات روسیه تأکید کرد کشورش برای دفاع از خود در برابر هرگونه تهاجمی آماده است.
اندری بلوسوف معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در اظهار نظر درباره خروج یکجانبه آمریکا از پیمان نیروهای هسته ای میانبرد گفت: آمریکا آماده جنگ می شود و روسیه باید برای دفاع از خاک، اصول و ارزش های خود آماده باشد.
بلوسوف افزود: به دنبال آنکه روسیه نتوانست مجمع عمومی سازمان ملل را به تصویب قطعنامه این کشور در حمایت از پیمان نیروهای هسته ای میانبرد متقاعد کند، روسیه برای یک جنگ آماده می شود و من می توانم این موضوع را تأیید کنم. ما برای دفاع از سرزمین، تمامیت ارضی، اصول، ارزش ها و ملت خود آماده می شویم.
وی در عین حال تأکید کرد این روسیه نیست که برای آغاز جنگ آماده می شود و تفاوت بزرگی میان آمادگی روسیه و آمریکا وجود دارد. به لحاظ زبان شناختی تفاوت تنها در یک کلمه است، هم به زبان روسی و هم به انگلیسی: روسیه برای جنگ آماده می شود و آمریکا برای جنگ آماده می شود. در غیر اینصورت چرا آمریکا از پیمان نیروهای هسته ای میان برد خارج می شود، توانمندی هسته ای خود را تقویت و دکترین جدید هسته ای اتخاذ می کند؟
بلوسوف خاطر نشان کرد چنانچه آمریکا از این پیمان خارج شود و توان هسته ای خود را به شیوه ای کنترل نشده تقویت کند با واقعیت دیگری مواجه خواهیم شد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیمان نیروهای هسته ای میان برد سال 1987 در بحبوحه جنگ سرد بین رؤسای جمهور وقت روسیه و آمریکا به امضاء رسید و دو طرف توافق کردند زرادخانه های هسته ای خود را کاهش دهند و به نابودی همه موشک های کروز یا بالستیک با برد بین 310 تا 3400 مایل متعهد شدند.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شنبه گذشته اعلام کرد کشورش قصد دارد از پیمان نیروهای هسته ای میان برد- به دلیل اینکه روسیه این پیمان را نقض کرده است- خارج شود.                                                                                                                                                
منبع:صدا و سیما

برچسب ها:
ارسال نظر: