X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 21 مهر 1397
تعداد بازدید خبر : 127
تاریخ ثبت : شنبه, 21 مهر,1397 | 02:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 21 مهر,1397 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 21 مهر,1397 | 02:07 ب.ظ

رژیم دیکتاتور منامه پایبند اصول حقوق بشر نیست

  • رژیم دیکتاتور منامه پایبند اصول حقوق بشر نیست
درویش

'باقر درویش' رئیس 'جمعیت حقوق بشر بحرین' با تاکید بر اینکه عضویت این کشور با حاکمیت یک رژیم دیکتاتور در 'شورای حقوق بشر سازمان ملل' دلیل پایبندی بحرین به اصول حقوقی نیست، این اقدام را پوششی برای شکست دیپلماتیک رژیم آل خلیفه دانست .

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری 'اللولوءه' ، درویش گفت: عضویت بحرین در شورای حقوق بشر سازمان ملل ، دستاورد دیپلماتیک یا دلیل احترام مقامات رژیم آل خلیفه به اصول حقوقی نیست، بلکه نتیجه ایی است که به لطف روابط بین المللی مقامات این رژیم به دست آمده است. این در حالی است که قبل از بحرین، رژیم صهیونیستی به رغم تداوم اشغال سرزمین های فلسطینی و ارتکاب جنایات غیر انسانی ، به عضویت این شورا درآمده بود.

وی در توییتر نوشت: وزارت خارجه بحرین از طریق عضویت در شورای حقوق بشر در پی سرپوش گذاشتن بر شکست دیپلماتیک خود است. محکومیت های بین المللی متوقف نخواهد شد و موضع دیپلماتیک برخی از اعضای حقوق بشر در خصوص محکوم کردن موارد نقض حقوق بشر و شکست دیپلماتیک مقامات بحرینی از سال 2011 تاکنون همچنان ثابت باقی خواهد ماند.

حقوقدان بحرینی با اشاره به اقدام رژیم آل خلیفه در تصویب 9 معاهده بین المللی اصلی حقوق بشر در جهت تسریع در پیوستن به شورای حقوق بشر و تجدید عضویت آن در این شورا افزود: رژیم آل خلیفه در واقع احترام به اصول حقوقی را زیر پا گذاشته و در اجرای ماده 37 قانون اساسی شکست خورده است و از اینگونه تعهدات بین المللی برای سرپوش گذاشتن بر موارد نقض حقوق بشر در بحرین استفاده می کند.


درویش اضافه کرد: در حالی بحرین به عضویت شورای حقوق بشر درآمده که تظاهرات مسالمت آمیز دیروز (جمعه) اهالی منطقه کرانه توسط نظامیان رژیم آل خلیفه سرکوب و شماری از تظاهرکنندگان از جمله پدران شهداء دستگیر و زندانی شدند .
بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است و دهها نفر از مخالفان این رژیم در زندان تحت شکنجه قرار گرفته اند.

برچسب ها:
ارسال نظر: