X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 22 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 181
تاریخ ثبت : یکشنبه, 22 فروردین,1400 | 05:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 22 فروردین,1400 | 05:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 23 فروردین,1400 | 10:48 ق.ظ

کاشت ۴ هزار نهال در گلستان با استفاده از آرای جایگزین حبس

  • کاشت ۴ هزار نهال در گلستان با استفاده از آرای جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری استان گلستان از استفاده از مجازات جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر از محکومان در گلستان خبر داد و گقت: سال گذشته کسانی که به استفاده از آراء جایگزین حبس مکلف شدند، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان‌های رامیان، علی آبادکتول، کلاله و بندرگز کاشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور مجازات جایگزین حبس برای ۶ هزار نفر از محکومان در گلستان خبر داد و اظهار داشت: قضات استان گلستان سال گذشته برای ۶ هزار نفر به جای زندان، آراء مجازات جایگزین حبس صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی صدور آراء مجازات جایگزین حبس در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ افزود: این مجازات‌ها برای کسانی که جرایم سبک مرتکب شدند و سابقه دار نبودند و همچنین برای مجرمانی که امنیت شهروندان را به مخاطره نمی‌اندازند، صادر شده است.

وی افزود: الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، جزای نقدی و نظارت با پابند‌های الکترونیکی از جمله آراء جایگزین زندان بود که قضات برای محکومان صادر کردند.

هاشمیان با اشاره به آثار و نتایج آراء جایگزین حبس گفت: برای نمونه در شهرستان ترکمن در یک اقدام ابتکاری محکومان به انجام خدمات عمومی رایگان زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان، ویدئو‌های آموزشی به زبان ترکمنی برای آموزش مسائل حقوقی و پیشگیری از جرم، تهیه و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وی ادامه داد: پارسال کسانی که به استفاده از آراء جایگزین حبس مکلف شدند، بیش از ۴ هزار اصله نهال در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان‌های رامیان، علی آبادکتول، کلاله و بندرگز کاشتند.

گلستان از استان‌های پیشرو کشور در صدور آراء جایگزین زندان است.

 

برچسب ها:
ارسال نظر: