X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 10 فروردین 1400
تعداد بازدید خبر : 306
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 10 فروردین,1400 | 02:59 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 10 فروردین,1400 | 02:36 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : پنجشنبه, 12 فروردین,1400 | 11:07 ق.ظ

استقبال گسترده حقوقدانان و فعالان مجازی از عفو محکومان امنیتی

  • استقبال گسترده حقوقدانان و فعالان مجازی از عفو محکومان امنیتی

عفو محکومان امنیتی که به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و با موافقت مقام معظم رهبری به مناسبت نیمه شعبان انجام شد مورد استقبال گسترده حقوقدانان و فعالان فضای مجازی قرار گرفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی عفو محکومان است که مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیشنهاد ریاست قوه قضائیه و با موافقت مقام معظم رهبری در مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و ملی صورت می‌گیرد.
 

در تازه‌ترین اقدام و همزمان با عید نوروز و جشن نیمه شعبان، یک هزار و ۸۴۹ تن از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از عفو و تخفیف مجازات بهره‌مند شدند.

از ابتکارات جدید دستگاه قضائی این است که تعداد کثیری از محکومان امنیتی نیز به این لیست اضافه می‌شوند.

اخبار منتشر شده حاکی از آن است که ۱۰۰ نفر از محکومان امنیتی و حوادث آبان ماه ۹۸ و ۳۰ نفر از محکومان امنیتی کُرد نیز در میان این افراد هستند.
 

این اقدام با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی رو به رو بوده است.

رئيس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائيهعلی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با انتشار توئیتی در این رابطه نوشت : هواپیما رباهای «ارتفاع پست» هم جزو عفوشدگان نیمه شعبان بودند.

وی در توئیتی دیگر آورده است : با اعطای مرخصی به سه نفر از فهالان محیط زیستی که متهم به جرایم امنیتی بودند نیز موافقت شد.




 

محمد داسمه، وکیل دادگستری و حقوقدان نیز با انتشار توئیتی در این خصوص می‌نویسد: برخی گزارشات حاکی است که نام 100 نفر از محکومان امنیتی و حوادث آبان سال 98 در لیست عفو قرار دارد. در دوره اخیر این برای چندمین بار است که عفو شامل محکومان قطعی دادگاه‌های انقلاب هم می‌شود. اتفاقی نو که به عنوان یک حقوقدان از آن استقبال می‌کنم.




 

محمد میرزایی، مدیر کل سیاسی خبرگزاری فارس در این زمینه می نویسد: نام 100 نفر از محکومان امنیتی و حوادث آبان سال 98 در لیست عفو نیمه شعبان و 12 فروردین ماه قرار دارد.

وی در ادامه توئیت خود آورده است : پیشتر در سال 99 در مناسبت‌های مختلف به درخواست رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری تعدادی از محکومان امنیتی نیز در کنار سایر محکومان، مشمول عفو با تخفیف مجازات شدند.

 

 

 

ارسال نظر: