X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اسفند 1399
تعداد بازدید خبر : 117
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 01:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 01:34 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 20 اسفند,1399 | 01:41 ب.ظ

اتصال ۱۶۵۰ روستا به شبکه دایمی آبرسانی

  • اتصال ۱۶۵۰ روستا به شبکه دایمی آبرسانی

وزیر نیرو گفت: امسال در قالب طرح‌های وزارت نیرو ۱۶۵۰ روستا به شبکه دائم آبرسانی متصل شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  رضا اردکانیان امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: آبرسانی پایدار به ۱۶۵۰ روستا از اهداف پویش هر هفته الف-ب ایران در سال ۹۹ بود که با افتتاحی که دیروز در ۷ استان کشور انجام شد و ۴۰۰ روستای ما به شبکه آب سالم و پایدار وصل شدند، این هدف محقق شد.
 

اردکانیان افزود: هفته آینده، هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان و مازندران و قزوین و تهران با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد که واحد بخار نیروگاه کاسپین با ظرفیت ۱۵۰ مگاوات در استان مازندران، تصفیه خانه آب گیلان و افتتاح یک سد در استان قزوین و طرح تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران از جمله این طرح‌ها است.
 

وزیر نیرو همچنین گفت: افتتاح تصفیه خانه غرب تهران، جمعیت ۳ میلیون نفر را در تهران در ۱۱ منطقه شهرداری تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب و ۱۱ هزار متر تونل فاضلاب‌رو است. از پساب تصفیه شده فاضلاب برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم، از جمله ۵۰ میلیون متر مکعب آب به کشاورزان جنوب تهران داده می‌شود و در عوض به همین میزان چاه‌های آب خام را در میدان محمدیه تهران مسدود می‌کنیم که این کمکی به ذخایر آب زیر زمینی است.
 

اردکانیان گفت: با طرح‌های هفته آینده بیش از ۳۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیارد تومان در این پویش به نتیجه خواهد رسید و ما سال ۱۴۰۰ را با طرح‌های جدید آغاز می‌کنیم.

 

ارسال نظر: